درخواست نمایندگان از روحانی درباره افراطیون

به گزارشافکارنیوز،علی مطهری با بیان اینکه جلسه امروز شنبه جمعی از نمایندگان مجلس که حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر بودند با رئیس جمهور منتخب تبادل نظر درباره مسایل کشور بود، گفت: در مورد مسایل مختلفی صحبت شد که بیشتر حول و حوش همکاری مجلس و دولت آینده بود.

وی ادامه داد: در این جلسه تاکید شد درست است که گاهی مخالفت هایی می شود اما بیشتر اینها نمود ظاهری دارد و متن مجلس با دولت آینده همراه است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در این دیدار درباره اهمیت احترام به انتخاب مردم، پایبندی به شعارها و تحت تاثیر جوسازی افراطیون قرار نگرفتن در انتخاب وزیران صحبت شد. شعار دفاع از حقوق ملت که در جریان انتخابات از سوی آقای روحانی مطرح شده بود از سوی نمایندگان یادآوری و تاکید شد.

مطهری خاطرنشان کرد: همچنین نمایندگان تاکید کردند که آقای روحانی باید برای مردم توضیح بدهد که کشور را در چه وضعیتی تحویل می گیرد، البته شخص آقای روحانی هم تاکید داشتند که دولت و مجلس باید به تحلیل واحدهای درباره وضعیت کشور برسند تا بتوانند مشکلات را از سر راه بردارند و برای حل مشکلات کشور نیاز به اجماع ملی است.

نماینده تهران گفت: درباره ارایه فهرست وزرای کابینه نیز رئیس جمهور منتخب گفت که تلاش می کنیم در روز مراسم تحلیف فهرست وزرا به مجلس ارایه شود.

وی با بیان اینکه این دیدار بسیار مفید و امیدوارکننده بود گفت: انشاءالله این جلسات در تعامل دولت و مجلس مفید باشد.

مطهری در پاسخ به این سوال نمایندگان حاضر در این دیدار از چه گروه هایی بودند، گفت: نمایندگان حاضر از کسانی بودند که قبل از انتخابات گرایش نزدیک به گفتمان آقای روحانی داشتند و در زمانی که آقای هاشمی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد نامه های در اعتراض به این موضوع امضا کردند که البته رسانه ای نشد، بنابراین این افراد کسانی بودند که از قبل به نوعی هماهنگی با تفکرات روحانی داشتند.