به گزارش ايرنا از مسكو، پوتين امروز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه پرشمارگان 'كامرسانت' گفت: بيش از ديگران به مسئله انتخابات اهميت قائلم، اما آن را مهم ترين مسئله قرار نمي دهم.
نخست وزیر روسیه گفت: روسیه در مجموع بصورت پایدار، پیشرفت می کند و هیچ مسئله بزرگی بر سر راه این مسئله وجود ندارد.

پوتین گفت: موضوع انتخابات ریاست جمهوری نباید ما را از مسیر پیشرفت منحرف کند، هر چند که در چنین مواقعی مبارزات سیاسی صورت می گیرد که توجه دولت و جامعه را به خود معطوف می کند.

' ولادیمیر پوتین ' نخست وزیر روسیه از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ دو دوره رییس جمهور بوده است و طبق قانون اساسی روسیه حق دارد پس از گذشته یک دوره چهار ساله، باردیگر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کند.

دمیتری مدودیف” رییس جمهوری روسیه هم پیشتر احتمال نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ روسیه را بعید ندانست.

مدودیف از ماه مارس سال ۲۰۰۸ رییس جمهوری روسیه است و دوره حکومت وی در همین ماه در سال ۲۰۱۲ بپایان می رسد و طبق قانون اساسی روسیه اجازه تصدی این مقام را برای دوره دیگر دارا می باشد.

برخی از کارشناسان معتقدند که پوتین دوره بعدی رییس جمهوری روسیه خواهد شد.
وی بتازگی اعلام کرد که نزدیک به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه با مدودیف در این باره مذاکره خواهد کرد و در حال حاضر ترجیح می دهد که توجه خود را بر امور جاری کشور و نه این مساله متمرکز کند.

بر اساس آخرین نظرسنجی بنیاد “افکار عمومی” روسیه، محبوبیت عمومی “دمیتری مدودیف” ۵۳ درصد و “ولادیمیر پوتین” ۶۱ درصد می باشد.