فلسطینی‌ها دیگر فریب نمی‌خورند

به گزارش افکارنیوز،آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در سخنانی در خطبه دوم با اشاره به تخریب بارگاه امام حسن مجتبی(ع)، امام باقر(ع) و امام جعفرصادق(ع)، اظهار داشت: بارگاه این امامان بزرگوار به دست جنایتکاران وهابی تخریب شد، این مصیبت بزرگی است و جهان اسلام داغدار است، این بدبخت‌ها تصور می‌کنند با این برنامه‌ها می‌توانند نور اهل بیت را خاموش کنند، قلوب نورانی ائمه در دل مردم جای دارد.

وی با اشاره به حوادثاخیر مصر، اظهار داشت: آنچه در کشور مصر اتفاق افتاده همه ما را به شدت متاثر کرده، ببینید آن انقلاب امروز به کجا منتهی شده است؟ چه صحنه‌هایی را مشاهده می‌کنیم؟ نخبگان سیاسی، علمی و دینی مصر باید هرچه زودتر تدبیری بیندیشند و مقابل این کشتار وسیع گرفته شود، متاسفانه ارتش وجهه مردمی خود را به کلی از دست داده است، ارتش بکوشد بیش از این منفور نشود، گروه‌های مردمی به جان یکدیگر افتادند و نتیجه‌ای جز زخمی بیشتر، شهید بیشتر چیز دیگری نیست.

خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم بین عناصر درگیر هرچه زودتر اصلاح به وجود آید و جلوی خونریزی‌ها گرفته شود و همچنین جلوی دخالت قدرت‌های بیگانه هم گرفته شود که معمولا آنان در این مسائل نقش اساسی دارند، نگذارند بهانه‌ای به دست ابرقدرت‌ها بیفتد که برای اینکه امنیت را تامین کنند، وارد کشور شوند، این خود بزرگترین بلا برای آن کشور است.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به اشغال ۶۵ ساله فلسطین به دست صهیونیست‌ها گفت: ۶۵ سال است که از اشغال رسمی فلسطین می‌گذرد که پیوسته آنان گرفتار ظلم و جور و تخریب خانه‌ها و قتل و اجحاف و انباشتن زندان‌ها از بیگناهان هستند و عجیب‌تر این است که قدرت‌های مسلط غرب هم که مدعی دروغین حقوق بشر و دموکراسی هستند، اصلا اعتنایی ندارند، نه تنها اعتنا بلکه از صهیونیست‌ها حمایت هم می‌کنند.

وی به شرح یک ماجرا در یک روستای فلسطینی پرداخت و گفت: دهم آوریل ۱۹۴۸ در قوای مسلح یهود به دیر یاسین قریه‌ای نزدیک به بیت‌المقدس حمله کردند، ۲۵۰ نفر از اهالی آن را از زن و مرد و عاجز و مریض کشتند، با بریدن دست و پا و دریدن شکم ها و کندن گوش‌ها و بیرون آوردن چشم‌ها و له کردن جمجمه‌ها، اجساد و زنده‌ها را مصلح کردند و اجساد را به چاهی ریختند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: اتحادیه دولت‌های عرب کتابی به نام تجاوزات یهود منتشر کرده که در آن ده‌ها مورد از تجاوزات یهود را با عکس‌های روشن منتشر کرده است. جنایت‌پیشه‌های وحشی عده‌ای از دختران عرب را اسیر کردند و آنان را عریان در کامیون‌های بی‌سرپوش ریختند و در شهرهای یهودی مخصوصا در شهر بیت‌المقدس جدید از بین مردم عبور می‌دادند، یهودیان رذل و پست از آنان عکس می‌گرفتند این جنایت وحشیانه دنیا را تکان داد، جمعیت صلیب سرخ بین‌المللی فردی را برای مطالعه درباره شرایط این قریه فرستاد، یهودیان پس از اطلاع یک روز موعد بازدید را عقب انداختند و در آن یک روز تا جایی که توانستند آثار جنایت‌ها را محو کردند و مخصوصا اجساد مصلح شده را در چاهی ریختند و درب آن را بستند.

وی ادامه داد: نماینده صلیب سرخ ضمن گردش در میانه خرابه‌ها و بازدید بقیه اجساد و اعضای قطعه قطعه شده، تصادفا به آن چاه برخورد و همه اجساد را که با زشت‌ترین صورت‌ها مصلح شده بود، از چاه بیرون آورد و در میان اجساد یک طفل ۶ ساله را که هنوز رمقی داشت مشاهده کرد و او را فورا به بیمارستان فرستاد تا معالجه شود، جالب این است که استعمار و تهدیدات صهیونیست‌ها نماینده صلیب سرخ را به وحشت انداخت و جرات نکرد که مشاهدات خود را گزارش دهد و فقط در گزارش خود نوشت وضع این دهکده بسیار وحشت بار بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه سخنانش در خطبه دوم نماز جمعه تهران تصریح کرد: دهها مورد مشابه اتفاق افتاد و چنان رعب و وحشتی در دل اعراب ساکن ایجاد نمود که بیش از یک میلیون مسلمان و مسیحی و عرب دست از همه چیز خود برداشتند و سر به بیابان گذاشتند، نظیر همین فاجعه شوم را در قریه ناصر‌الدین عملی کردند و تمام آن قریه را کشتند و به آتش زدند و آن قریه از صفحه وجود محو شد.

وی با بیان اینکه شرم‌آور است این جانیان دعوت به مذاکره و سازش می‌کنند گفت: یعنی بیایید ای مظلومان بسازید، دزد‌ها و قاتلین را نگه دارید، برای آنان میدان را وسعت دهید و دستشان را باز کنید و بیش از این سخن از خود و مظلومیت خود نگویید، خدا را شکر که ملت فلسطین، مردم واقعی فلسطین بیدارند و این مذاکره‌ای که برخی از فلسطینی‌ها به نام نماینده فلسطینی‌ها انجام می‌دهند، فلسطینی‌ها آنان را رد می‌کنند و می‌گویند این افراد اصلا نماینده ما نیستند، خدا را شکر ملت فلسطین بیدارند و توجه دارند که سازش یعنی دزد و قاتل را به رسمیت شناختن و به دزد مدال دادن.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه فلسطینی‌ها دیگر فریب نمی‌خورند، تاکید کرد: آن کسی که به نام فلسطین در جلسات سری و مخفیانه می‌نشیند و مذاکره می‌کند، نماینده فلسطینی‌ها نیست بلکه خائن به آرمان فلسطین است، نهضت فلسطین دیگر تبدیل به اسلامی خالص شده است، این افراد از امام حسین و انقلاب ایران الهام گرفتند و هر نوع فشاری را تحمل می‌کنند و منطق آنها این است، تحمل هر نوع فشار و ظلم آری اما ذلت هرگز، هیهات منا الذلة‌

وی ادامه داد: چهارشنبه آینده ۳۰ مرداد سالروز به آتش کشیدن مسجد‌الاقصی به دست این جانیان است که در کشور ما به عنوان روز مسجد نامگذاری شده است، خداوند انشاءالله شر این جانیان را به خودشان برگرداند.

آیتالله موحدی کرمانی در خاتمه با اشاره به انفجار اخیر در لبنان و همچنین مسائلی که در عراق پیش میاید، گفت: یقینا این افراد از کمکها و پشتیبانیهای کامل و سیاسی و تسلیحاتی برخی از قدرتهای منطقه و فرا منطقه استفاده میکنند، مستکبرین هرکجا که وارد شدند آرامش را از مردم گرفتند، در همه این قضایا رژیم صهیونیستی نشسته و به اختلاف مسلمین لبخند میزند و منتظر است روز بدتری را مسلمین مشاهده کنند، انفجار لبنان هم فاجعه دیگری بود که به وجود آمد و غم ما را بیشتر کرد.