سایت ایرانی باراک اوباما به آدرس BarackObama.ir از سوی گروهی از فعالان رسانهای کشورمان با هدف انتشار اخبار و گزارشهایی درخصوص زندگی شخصی اوباما، اظهارات، مواضع و اقدامات او و همچنین انتشار اخباری در خصوص اسرائیل، آمریکا، غرب و ایران راهاندازی شد.

به گزارش افکار به نقل از مشرق، گردانندگان این سایت انگلیسی‌زبان که بخشی از آن نیز به کاربران فارسی‌زبان اختصاص یافته، در بیان علت اقدام خود برای راه‌اندازی سایت مذکور عنوان کردند: معتقدیم که باراک اوباما یک اسم نیست بلکه یک پدیده سیاسی و محصول اقرار آمریکا به این موضوع است که برای وجهه تخریب‌شده آمریکا در افکار عمومی جهان، باید کاری کرد.

به اعتقاد گردانندگان این سایت، طی روزهای بعد از پیروزی باراک اوباما در انتخابات ۲۰۰۸ آمریکا، در ۵ قاره بزرگ جهان کمتر کسی وجود داشت که با وی به عنوان رئیس‌جمهور یک کشور " غربی "، اما " سیاه‌پوست " که بر استفاده از کلمه عربی - اسلامی " حسین " در نام خود تاکید می‌کند، احساس همزادپنداری نکند. اگر این خصوصیات را به تحصیلکرده بودن، داشتن ظاهری خونگرم با روحیات شرقی و برخلاف جرج بوش مبادی به آداب بودن نیز اضافه کنیم، خواهیم دید که اوباما از هر حیثمناسب هدف آمریکا بوده است.

سایت مذکور در ادامه یادآور شده است: در تارنمای ایرانی باراک اوباما درصددیم به بررسی این مسئله بپردازیم که آیا وجهه آمریکا ترمیم‌پذیر است و اوباما در چه صورتی می‌‌تواند این وجهه را ترمیم کند؟

براساس آنچه در معرفی این سایت آمده، سایت فوق ضمن بررسی موارد بالا در تلاش است با ارائه اخبار و گزارش‌هایی در مورد پرونده پرونده هسته‌ای ایران، این موضوع را نیز بررسی کند که بهترین راه حل موضوع هسته‌ای ایران چیست؟ و آیا تحریم علیه ایران باعثعقب‌نشینی دولت این کشور می‌شود یا چین، هند، ترکیه، روسیه و دیگران را جایگزین کشورهای غربی خواهد کرد؟

تارنمای ایرانی باراک اوباما با اشاره به تهدید اخیر اوباما به بمباران هسته‌ای ایران یادآور شد: به شما نشان خواهیم داد که مردم ایران در قبال این تهدید که برای اولین بار در تاریخ صورت می‌گرفت، چه واکنشی نشان دادند. خشمگین شدند، پوزخند زدند، ترسیدند و یا اصلاً آن را نشنیدند؟!

این سایت همچنین با اختصاص بخشی عناوین خود به مردم ایران، به بیان خصوصیات، آداب و رسوم، باورها و اعتقادات مردم ایران، هنرها، آثار تاریخی و زیباییهای طبیعی ایران به زبان انگلیسی پرداخته است.