از این که سلطان عمان حامل پیام خاصی باشد خبر نداریم

به گزارش افکارنیوز،محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز در مراسم استقبال از سلطان قابوس پادشان عمان در جمع خبرنگاران درباره حضور وی اظهار داشت: بحثدیدار سلطان قابوس با مقامات ایرانی حول مسائل دوجانبه، همکاری‌های بسیار خوبی که دو کشور داشتند و همین طور موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی با توجه به شرایط بسیار دشوار منطقه است.

وی گفت: خطر افراط و تروریسم و دخالت‌های خارجی وضعیت منطقه را در شرایط بسیار خطرناکی قرار داده‌است و این موارد موضوعات مهمی است که مقامات دو کشور درباره آن بحثمی‌کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که حضور سلطان قابوس برای برقراری روابط بین ایران و آمریکاست، تصریح کرد: آنچه در دستور کار سفر سلطان عمان قرار دارد موضوعات مورد علاقه دو کشور، روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی است و خبر دیگری از موضوعات دیگر نداریم.

ظریف در پاسخ به سوال دیگری که گفته میشود پادشاه عمان حامل پیام ویژهای است آیا این صحت دارد، خاطرنشان کرد: ما خبر نداریم که سلطان قابوس حامل پیامی باشد؛ آمادگی داریم درباره موضوعاتی که وی علاقمند است و همچنین موضوعاتی که ما علاقمند هستیم صحبت کنیم .