هیئت‌رئیسه مجلس بر سایت خانه ملت نظارت کند

به گزارش افکارنیوز،قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در تذکری آئین‌نامه‌ای نسبت به اداره جلسه توسط هیئت رئیسه انتقاد کرد و گفت: نظارت بر کلیه امور اداری و مالی از وظایف هیئت رئیسه مجلس است، بنده سوال می‌کنم که آیا هیئت رئیسه نسبت به سایت خانه ملت و عکس‌هایی که این سایت از مجلس در چهار روز رای اعتماد منتشر کرد، نظارتی داشته است یا نه؟ بسیاری از مخاطبان نمایندگان می‌گویند شما در جلسات رای اعتماد غایب بودید.

وی افزود: باید پرسید آیا عدالت در اینگونه موارد رعایت می‌شود؟ در هفته‌نامه‌ای که به اسم مجلس در استان‌های مختلف منتشر می‌شود و البته بسیار هم کار خوبی است، بسیاری از اوقات دیده شده که عدالت مراعات نمی‌شود، آیا هیئت رئیسه نظارتی بر این موضوع دارد؟

جعفری در بخش دیگری از سخنانش بند ۱۱ ماده ۲۴ آئین نامه داخلی مجلس را که بر حفظ شان و منزلت مجلس تاکید دارد، مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: جلوی بیان بسیاری از تذکرات و اخطارهایی که می‌تواند مایه پویایی مجلس باشد، توسط هیئت رئیسه گرفته و نتیجه‌اش این می شود که ۱۰۱ نفر از وکلای ملت به کرات در رای گیری‌ها شرکت نمی‌کنند لذا خواهش می‌کنم برای پویایی مجلس به این موضوع توجه کنید چون اینجا محل گفتمان و موضوع سوگند هیئت رئیسه هم در این زمینه قابل توجه است.

جعفری در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: بسیاری از سوالات از وزرا که از دولت قبل بود، انباشته شد، دولت به اتمام رسید اما این سوالات هنوز به نتیجه نرسیدند، خواهش میکنم طبق آئیننامه داخلی که تاکید میکند که هیئت رئیسه مکلف است هرگاه تعداد سوالات قابل طرح در صحن علنی ایجاب نماید، یک جلسه علنی در هفته را به پاسخگویی به سوالات نمایندگان از وزرا اختصاص دهد، عمل شود. الان اگر بخواهیم از وزرای جدید سوالی را مطرح کنیم، میگویند مربوط به دوره وزارت ما نمیشود، خواهش میکنم جنبه نظارتی مجلس را مورد توجه قرار دهید و تقویت کنید تا دچار مشکلات اینچنینی نشویم، عدالت در اداره جلسات علنی را هم به طور جدی مورد توجه قرار دهید.