محمدیان: نگرانی اصلی آمریکا نفوذ انقلاب در دلهاست

به گزارش افکارنیوز،حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور صبح امروز در چهاردهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در حسینیه جماران اظهار داشت: امروز در حسینیه‌ای نشستیم که روزی یکی از ابرمرد‌های تاریخ در آن سخنرانی می‌کرد و اتفاقات بزرگی از این حسینیه به ظاهر کوچک در دنیا رقم خورد. میلیون‌ها قلب با این حسینیه می‌تپید و از این حسینیه امید و خط می‌گرفت و اگر به خوبی نگاه کنیم، می‌بینیم آثار سخنان بلند امام در آن زمان در همه جهان آشکار است.

وی با اشاره به نزدیکی به سالروز شهادت امام صادق(ع) ادامه داد: امام صادق(ع) بیش از ۴ هزار شاگرد داشت و زمانی مکررا از ایشان سوال می‌شد که چرا قیام نمی‌کنید؟ امام پاسخ می‌دادند یاور نداریم و این به این معنی است که علاقه‌مند و معتقد به امامت بودن یک مسئله است و مرد میدان، اهل وفاداری، اهل گذشت، ایثار و خطرپذیری‌بودن نیز مسئله دیگر است.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در همین زمینه ادامه داد: مشابه این مسئله در جنگ صفین نیز وجود داشت و با وجود اینکه حدود صد هزار نفر در لشکر امیرالمؤمنین(ع) حضور داشتند، ولی نیروی ایشان در این جنگ پیروز نشد.

محمدیان خاطرنشان کرد: در جامعه و در بستر تاریخ عرصه‌ها و شرایطی وجود دارد که در آن انسان باید به اعتقادات خود را باید به شکل عملی در جامعه پیاده کند، آن زمان است که باید از خود فداکاری کند، خسته نشود و بابصیرت خود به تحلیل درست برسد.

وی با اشاره به دوران ۸ سال دفاع مقدس در کشورمان تصریح کرد: یک زمانی جنگی در این کشور تحمیل شد و جوانان این مرز و بوم که نه امثال امام صادق(ع) را دیده بودند بلکه حتی برخی از آنها امام راحل هم از نزدیک ندیده بودند، به واسطه وفاداری خود به کمک ولی‌امر زمانشان رفتند و به طور قطع اگر امروز هم چنین مسئله‌ای برای کشور ایجاد شود، جوانان و افرادی هستند که با عشق و با سبقت گرفتن از همدیگر وارد این عرصه شوند که البته اینها آثار و نتایج تربیت اهل بیت در این مرز و بوم است که در این کشور ساری و جاری شده است.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در زمینه اهمیت و الزامات کار تشکیلاتی، تصریح کرد: هرگاه عده‌ای دور هم برای انجام کاری جمع می‌شوند و هدف آنها انجام کار تشکیلاتی و دسته‌جمعی است، اگر ۳ ویژگی و ۳ خصوصیت را در کار خود رعایت نکنند، در آن کار دچار سستی می‌شوند.

محمدیان با اشاره به این ویژگی‌ها ادامه داد: از بین بردن حسد، مودت بین قلبها و همکاری کردن با یکدیگر که باعثفراگیری عزت در آن تشکیلات می‌شود، از ویژگی‌هایی است که شما باید آن را در تشکیلات خود تقویت کنید تا با بهره‌گیری از این ۳ خصلت نقش خود را در فضای دانشگاه‌ها بهتر انجام دهید.

وی در ادامه سخنان خود به مسائل داخلی و سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم در کشور ما مسئله ارتباط با آمریکا است که از سال گذشته با تشدید تحریم‌های ایران بیشتر شد.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری افزود: حوادثمنطقه و مسائلی که پیرامون خط مقاومتی که پس از انقلاب اسلامی ایران در خاورمیانه تشکیل شده است و معادلات آمریکا و اسرائیل را به هم زده، ماهیت اسرائیل را به خطر انداخته است. خط شیعی که در کل کشورهای اسلامی به وجود آمده است، مسئله ارتباط ایران با آمریکا را وارد فازهای جدیدی کرده است تا بیشتر پیرامون این مسئله بحثو گفت‌وگو شود.

محمدیان با بیان اینکه از آغاز انقلاب اسلامی همواره ۲ جریان در ایران نگاه‌های متفاوتی نسبت به ارتباط با آمریکا داشته‌اند، خاطرنشان کرد: یک جریان همواره مشتاق و علاقه‌مند به ارتباط با آمریکا بود که بازرگان و همفکران او چنین نگرشی داشتند. البته در خود این جریان نیز ۲ گروه وجود داشتند که با وجود اینکه هر دو مشتاق با برقراری ارتباط با آمریکا بودند دلایل متفاوتی برای این مسئله اعلام می‌کردند.

وی به تفاوت نگاه این ۲ گروه در زمینه برقراری ارتباط با آمریکا اشاره و تصریح کرد: یک عده آمریکا را ابرقدرت جهان می‌دانستند و قلبا به آمریکا علاقه داشتند و معتقد بودند که باید در معادلات جهانی در کنار آمریکا قرار گرفت. البته هستند کسانی که امروز نیز چنین نگاهی دارند.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری افزود: دسته دوم کسانی بودند که به لحاظ اعتقادی آمریکا را نمی‌پسندیدند و حتی قبول داشتند که آمریکا ظلم‌هایی را به کشورهای دیگر روا داشته است، اما برای در امان بودن از آسیب‌های آمریکا نسخه سازش را می‌پیچیدند و معتقدند تمام قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی جهان در اختیار دولت آمریکا است و ما برای ایمنی از این مسئله باید کنار آمریکا باشیم.

محمدیان ادامه داد: هر دو گروه با اینکه در مبانی تفکرشان تفاوت دارند، اما محصول مشترکی از این نگاه دارند و آن برقراری ارتباط با آمریکا است و معتقدند مسئولان باید این واقعیت را بپذیرند و با آمریکا کنار بیایند و حتی اخیرا گفته‌اند آن جام زهری که باید سرکشید این است. برخی از افرادی که دلسوز کشور هم هستند نیز بعضا این راه‌حل را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب یک جریان همواره مخالف برقراری ارتباط با آمریکا بوده است، گفت: ‌ حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و انقلابیونی که سالهای سال بر این مسئله پافشاری کرده‌اند، این نگاه را در رابطه با ارتباط با آمریکا دارند و مخالف این مسئله هستند.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری با بیان اینکه از نظر منطق توحیدی نیز اگر به این مسئله نگاه کنیم آمریکا امروز مظهر طاغوت است، خاطرنشان کرد: طبق قرآن قبل از ایمان به خدا باید کفر به طاغوت داشت و ایمان به خدا گام دوم بعد از کفر به طاغوت محسوب می‌شود و بر این اساس ما قبل از محبت با دوستان خدا باید دشمنی خود را با دشمنان خود اعلام کنیم.

محمدیان با اشاره به اینکه ریشه اصلی مشکلات کشور ما قبل و بعد از انقلاب آمریکاست یادآور شد: نمی‌خواهیم صورت مسئله مشکلات کشور را پاک کنیم، اما از نظر تاریخی بعد از روسیه صحنه مدیریت کشور ما به دست آمریکا افتاد و بسیاری از عقب‌ماندگی‌های امروز کشور ما به دلیل تاراج سرمایه‌های کشورمان به دست این دولت است.

وی با بیان اینکه مشکل ما با آمریکا از جنس مشکلات عادی نیست و این مسئله را باید به خوبی برای جامعه تبیین کرد اظهار داشت: مشکل اصلی ما بر سر هویت و ماهیت انقلاب اسلامی است زیرا در جوهر انقلاب اسلامی مبارزه با سلطه‌گران وجود دارد و حداقل آرمان انقلاب این است که نمی‌توان ظلم و سلطه را پذیرفت.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه ما اگر با آمریکا ارتباط برقرار کنیم، باید هزینه‌های زیادی را بپردازیم و از آرمان‌های زیادی دست برداریم، گفت: ما برای اینکه بخواهیم با آمریکا ارتباط برقرار کنیم، باید از آرمان فلسطین و مردم فلسطین و حزب‌الله لبنان دست برداریم، مسئله سوریه و بحرین را به فراموشی بسپاریم و به فکر رسیدن به سطح بالای علمی نباشیم و از انرژی هسته‌ای چشم‌پوشی کنیم و حتی بخشی از احکام اسلام را نادیده بگیریم و این در حالی است که آمریکا به ازای این هزینه‌‌ها تنها لبخندی به ما خواهد زد و یا کمی تحریم‌ها را تعدیل خواهد کرد و شاید ادبیات خود را کمی در برابر ما ملایم‌تر کند.

محمدیان ادامه داد: آمریکا طی دوران قبل از انقلاب هم چیزی بیشتر از این به ملت ایران نداده است و حتی زمانی که آقای خاتمی برای اینکه دل آنها را به دست آورد بحثگفت‌وگوی تمدن‌ها را مطرح کرد در همان زمان بوش پدر ایران را محور شرارت اعلام کرد.

وی با بیان اینکه چرا آمریکایی‌ها اینقدر به برقراری ارتباط با ایران اصرار دارند، تصریح کرد: آنها هرگز به دنبال حل مشکلات ما نیستند، بلکه معتقدند کشاندن ایران به پای میز مذاکره به سایر کشورها اعلام می‌کند آنها و همه کشورها چاره‌ای جز بازی کردن در زمین آمریکا ندارند. بنابراین مقاومت بی‌فایده است و آمریکا حتی مخالفین خود را نیز می‌تواند مدیریت کند.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه دلیل اصلی محبوبیت انقلاب اسلامی نفوذ در دل‌‌های مردم مسلمان به دلیل ایستادگی در مقابل شیطان بزرگ است، گفت: آمریکایی‌ها هرگز نگران رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای نیستند، بلکه نگرانی اصلی آنها به دلیل نفوذ انقلاب در دلهاست و آنها از این می‌ترسند که انقلاب اسلامی در ذهن‌ها و قلوب مردم مسلمان و سراسر جهان نفوذ کند.

محمدیان با اشاره به اینکه برخی عنوان می‌کنند که چرا ما این قدر در مقابل آمریکا ایستادگی می‌کنیم و این در حالی است که پیامبر در تاریخ اسلام در مواقعی در برابر کفار نرمش از خود نشان دادند، خاطرنشان کرد: پاسخ ما به این مسئله این است که اولا ما رابطه را قطع نکردیم و آنها رابطه خود را یک طرفه قطع کردند و اموال ایران را مصادره نمودند، از دشمنان ایران حمایت و صدام را علیه ایران تجهیز نمودند.

وی با بیان اینکه ایران با توجه به مسائل رخ‌داده به آمریکا اعتماد ندارد، گفت: شرایط امروز کشور ما با شرایط نبی‌اکرم در زمان پذیرش صلح حدیبیه و جنگ صفین و حتی صلح امام حسن(ع) متفاوت است. امروز اکثریت قاطعی از نیروهای ارزشی پشت سر رهبری انقلاب ایستاده‌اند و برای مبارزه با آمریکا سر از پا نمی‌شناسند.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری ادامه داد: در همان زمانی که برخی از مقامات بلندپایه کشور که خود چند وقت پیش اعلام کردند، در دوران حیات امام نامه‌ای به ایشان نوشتند و با صراحت از امام خواستند تا زنده هستند، بحثرابطه با آمریکا را حل کنند و امام نیز این کار را انجام نداد. لحن امام و سخنانشان در خصوص ارتباط با آمریکا و انقلاب اسلامی مانند همان نگاه امام در دوران اول انقلاب بود.

محمدیان در پایان به بخشی از سخنان امام در این زمینه اشاره کرد و گفت: امام در بخشی از سخنان خود میفرمایند که هدف عظیم از انقلاب اسلامی ایجاد حکومت جهانی است. تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا زمانی که مبارزه هست، ما هستیم. ما تصمیم داریم پرچم لااله الا الله را در قلل رفیع کرامت بنشانیم و انقلاب ما محدود به ایران نیست. نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت است. مسائل اقتصادی و مالی اگر لحظهای مسئولان ما را از اهداف انقلاب غافل کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال خواهد داشت.