حبیبی: آمریکا و اسرائیل از آتش افروزی در سوریه پشیمان خواهند شد

به گزارشافکارنیوز،محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به موج عظیم ضد جنگ در جهان اظهارداشت: جنگ‌طلبی آمریکا با مخالفت جهانی حتی در اردوگاه غرب روبرو شد و عملاً ماجراجویی باراک اوباما و دیوید کامرون به شکست انجامید.

دبیرکل حزب مؤتلفه تصریح‌کرد: تروریست‌ها در سوریه نفس‌های آخر را می‌کشند و کمک آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند آنها را نجات دهد.

وی یادآور شد: پارلمان انگلیس، کنگره آمریکا، فرماندهان ناتو با این جنگ مخالف هستند، شورای امنیت سازمان ملل مخالف جنگ‌طلبی آمریکاست؛ اما با این حال رژیم صهیونیستی و پنتاگون بر طبل جنگ در منطقه می‌کوبند، البته آمریکا اگر آغاز کننده جنگ باشد بی‌تردید پایان دهنده آن نیست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: قطعاً اقدام آمریکا که با همکاری اسرائیل همراه است موجب آغاز جنگ جدیدی در خاورمیانه می‌شود که آمریکا و اسرائیل را از آتش افروزی خود پشیمان خواهد کرد.

حبیبی با اشاره به کاربرد سلاح شیمیایی از سوی تروریست‌ها در سوریه خاطرنشان کرد: مثل روز روشن است که تروریست‌ها در سوریه سلاح شیمیایی به‌کار برده‌اند اما آمریکا به همان بهانه واهی که به عراق حمله کرد می‌خواهد به همان بهانه به سوریه حمله کند.

وی با اشاره به اینکه حمایت غرب در تروریسم یک رسوایی است، گفت: امروز در ایران بحثگرامیداشت بیش از ۱۷ هزار شهید از شهدای ترور است، منافقین تروریست با حمایت آمریکا و انگلیس صدها نفر از مقامات بلند پایه کشور را به شهادت رساندند، هزاران تن از مردم کوچه و بازار را به بمب و گلوله بستند؛ اما نتوانستند خللی به اراده ملت و نظام را در مبارزه بی امان با آمریکا و استکبار جهانی وارد کنند.

حبیبی یادآور شد: ایران مظلوم‌ترین کشور جهان است که آماج حملات تروریستی قرار دارد، تروریست‌هایی که مورد حمایت آمریکا و غرب هستند و متأسفانه سران آنها با اعضای کنگره آمریکا همواره در رفت و آمد هستند.

وی با اشاره به گرفتاری جدید جهان اسلام، تصریح کرد: واقعیت این است که جهان اسلام مبتلا به نوع جدیدی از تروریسم است که تکفیری نام دارد، تکفیری‌ها خشن‌ترین جریان تروریستی هستند که بی‌مهابا سر می‌برند، بدن‌های مردم را مثله می‌کنند؛ آنها را زنده زنده در آتش می‌سوزانند و بی‌محاکمه مردم عادی را به گلوله می‌بندند، امروز آشکار شده کلید اصلی تحرک این گروهک تروریستی در دست عربستان به نمایندگی از آمریکا و رژیم صهیونیستی است؛ علمای جهان اسلام باید فکری برای مقابله با تکفیری ها بکنند.

*باید خسارات مادی و معنوی کودتای ۲۸ مرداد را مطالبه کنیم


دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مصوبه مجلس پیرامون طرح پیگیری حقوقی – سیاسی کودتای ۲۸ مرداد نیز اظهارداشت: ما از این رویکرد مجلس استقبال می‌کنیم، آمریکا پس از ۶۰ سال اعتراف کرده است که در کودتای ۲۸ مرداد دخالت داشته است ما باید بر اساس این اعتراف خسارات مادی و معنوی و غرامت دوران را از ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۷ را از آمریکا و انگلیس مطالبه کنیم.

*دولت به شاخص‌های مورد نظر رهبری توجه کند


وی همچنین در مورد رهنمودهای مقام معظم رهبری به دولت جدید در ملاقات رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به مناسبت سالگرد گرامیداشت یاد شهیدان باهنر و رجایی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ۷ شاخص و ویژگی در مورد دولت مطلوب اسلامی را برشمردند به نظر می‌رسد اگر دولت به آن عمل کند گام‌های بلندی برای رسیدن به دولت اسلامی برداشته خواهد شد.

حبیبی افزود: سلامت اعتقادی و اخلاقی، خدمت به مردم، عدالت، سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد و حفظ حریم قانون، حکمت و خردگرایی و بالاخره تکیه بر ظرفیت درون‌زای کشور برای حل مشکلات از جمله شاخص‌های مهم است که باید دولت به آن توجه کند. همین‌ها هم جزو مطالبات مردم از دولت تدبیر و امید است.

وی با اشاره به فضای باروتی منطقه و جنگ طلبی آمریکا گفت: اینکه یک عده‌ای در داخل دل خوش کنند که ما در کوتاه مدت و حتی بلند مدت مشکلات مذاکره و روابط با آمریکا را حل کنیم به واقعیت نزدیک نیست، آمریکا هر روز «هار‌تر» می شود؛ باید از بیماری‌هاری سیاسی آمریکایی دوری کرد، لذا عدم اتکاء به بیرون و تکیه بر روی ظرفیت‌های عظیم در داخل، رمز پیروزی و صیانت از استقلال کشور است. دولت جدید باید به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

حبیبی در پایان سخنانش با تسلیت ایام شهادت حضرت امام صادق (ع) خاطره شهدای مدرسه فیضیه را گرامی داشت.