به گزارش افکارنیوز، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کارگروه مشترک دولت و مجلس که به منظور بررسی و اصلاح لایحه بودجه ۹۲ تشکیل شده اشاره کرد و گفت: این جلسه با حضور نوبخت معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور برگزار شد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز نقطه نظرات خود را در خصوص اصلاحیه لایحه بودجه ۹۲ مطرح کردیم که مهمترین آنها عدم برداشت از صندوق توسعه ملی و انعطاف زیاد در بودجه‌نویسی بود که در این جلسه این موارد بحثو بررسی شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: ما قبلا هم اعلام کرده بودیم که اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در این کارگروه به نمایندگی از مجلس و کمیسیون حضور پیدا نمی‌کنند و فقط نظرات شخصی خود را مطرح و به دولت اعلام می‌کنیم. ما نماینده کمیسیون در این کارگروه نیستیم.

قادری تصریح کرد: در این جلسه به این موضوع اشاره کردیم که ما معتقدیم که دولت و مجلس با کسری بودجه برای طرح‌های عمرانی مواجه هستند و ما وضعیت دولت را در خصوص قیمت حامل‌های انرژی درک می‌کنیم، اما اگر بخواهیم با همان روش دولت قبلی ادامه دهیم، روش درست و منطقی نیست که باید اصلاح شود.

وی در ادامه افزود: در یکی دیگر از بخش‌های جلسه امروز، راهکارهایی در زمینه جلوگیری از افزایش نرخ تورم و همینطور افزایش نقدینگی در کشور مطرح شد. در این جلسه همچنین در خصوص کمک به بانک‌ها برای پرداخت دیون جهت افزایش قدرت وام‌دهی آنها مسائلی مطرح شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: در این جلسه به دولت گفتیم که اگر قرار باشد روش‌ها و راه‌های دولت قبلی که در بودجه ۹۲ لحاظ شده پیگیری شود، به طور قطع پذیرفته نیست و با مخالفت نمایندگان روبرو خواهد شد. البته اینکه دولت به چه صورت می‌خواهد اجرا کند به خودش ارتباط دارد.

قادری با بیان اینکه بحثتحقق ۳۸ درصدی افزایش قیمت حامل‌های انرژی مورد اختلاف دولت و مجلس در تنظیم لایحه بودجه ۹۲ بوده است، گفت: ما در این جلسه به دولت گفتیم که اگر این دولت بخواهد روش دولت قبلی را در اجرای لایحه بودجه در پیش گیرد به طور قطع با مشکلاتی روبرو می‌شویم. بنابراین لازم است دولت در خصوص تحقق ۳۸ درصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی که در قانون هدفمندی به آن اشاره شده، اصلاحیه بیاورد. اساس کار دولت باید اجرای صحیح قانون باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: در این جلسه در خصوص تحقق منابع درآمدی بودجه مسائلی مطرح شد و گفتیم که اگر بخواهیم منابع صندوق توسعه را به ریال تبدیل کنیم و از طریق افزایش خالص دارایی‌های بانک مرکزی پایه پولی را بالا ببریم، نقدینگی افزایش می‌یابد که این قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: ما در این جلسه نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص اصلاحیه لایحه بودجه ۹۲ مطرح کردیم، اینکه دولت چگونه بخواهد آن را اجرا کند به تصمیم خودش بستگی دارد. در این جلسه از دولت خواستیم که روش‌های دولت قبلی را اصلاح کند.

قادری تصریح کرد: زمان بعدی جلسه کارگروه دولت و مجلس برای بررسی و اصلاح لایحه بودجه ۹۲ مشخص نیست.

به گزارش تسنیم، جعفر قادری، الیاس نادران، احمد توکلی، هادی قوامی و غلامرضا تاجرگردون، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این کارگروه هستند که توسط رئیس کمیسیون انتخاب شدهاند.