به گزارش افکارنیوز، رئیس مجلس گفت: خوب است از طرف دولت مسئولینی در هیئت تطبیق حضور داشته باشند تا مرتب مجبور به لغو مصوبات نباشیم و از طرفی نیز به این مسئله منجر نشود که بلاوجه حجم تخلفات دولت در تصویب آیین‌نامه‌ها افزایش یابد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست امروز شنبه(۹ شهریور) هیئت تطبیق مصوبات با موضوع معارفه محسن اسماعیلی، رئیس جدی این هیئت، گفت: باید از زحمات کدخدایی تشکر کرد که با دلسوزی مسائل را دنبال می‌کردند و برای ادامه فعالیت وی با هیئت اصرارهای زیادی شد، اما او تصمیم به استعفا گرفت.

وی در خصوص حضور اسماعیلی در هیئت تطبیق مصوبات با اشاره به سابقه حوزوی و دانشگاهی‌اش، تاکید کرد: حضور افراد موجه در هیئت تطبیق مصوبات نظیر آقای اسماعیلی که دارای سابقه حوزوی و دانشگاهی بوده و در شورای نگهبان نیز فعالیت دارند، ضروری است.

رییس مجلس ضمن ابراز خرسندی از پذیرش حضور در هیئت تطبیق از سوی اسماعیلی گفت: خوب است از طرف دولت نیز مسئولینی در هیئت تطبیق حضور داشته باشند تا مرتب مجبور به لغو مصوبات نباشیم و از طرفی نیز به این مسئله منجر نشود که بلاوجه حجم تخلفات دولت در تصویب آیین‌نامه‌ها افزایش یابد.

لاریجانی تصریح کرد: خوب است که مشکلات بررسی و راهکارها در جهت رفع این فضا تدوین شود.

وی افزود: یک معضل نیز مربوط به اظهارات نمایندگان است که تقاضاهایی مثل تقسیمات کشوری یا تشکیل و راه اندازی ادارات کل موازی در استان‌ها دارند و باید این مسائل نیز مورد توجه قرار گیرد.

رییس مجلس تاکید کرد: مبانی باید روشن باشد تا منجر به برداشت‌های گوناگون از قوانین نشود. انشاءلله آقای اسماعیلی نیز با دقت کافی در هیئت تطبیق وقت می‌گذارند و این معضلات کم رنگ‌تر می‌شود.

محسن اسماعیلی، رئیس هیئت تطبیق مصوبات نیز در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از رئیس مجلس و خدمات ارزنده کدخدایی رئیس سابق هئیت تطبیق، گفت: امیدوارم از این پس کشور در مسیری حرکت کند تا حرمت قانون رعایت شود.

وی تاکید کرد: نهادینه شدن قانون شکنی بد است که متاسفانه در دوره قبل این اتفاق افتاد.

عضو شورای نگهبان هم چنین تصریح کرد: تعبیر مرحوم نائینی این بود که قانون به مثابه رساله عملیه‌ای برای قوه مجریه است و ضمن ضرورت التزام دولت به قانون باید جلوی انحراف دولت از قانون در وضع و تصویب مصوبات و آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین گرفته شود.

اسماعیلی در ادامه اظهارداشت: نباید با این زحمت قانون تدوین شود و سپس با یک آییننامه قانون دور زده شود.