آمریکا بداند جنگ انرژی‌ها را فعال می‌کند

به گزارش افکارنیوز، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسدار انقلاب اسلامی عصر امروز در همایش سوریه سنگر مقاومت اظهار داشت: ما در آستانه یک نقطه عطف راهبردی در سرنوشت این منطقه و به نوعی در دنیای اسلام هستیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: آنچه که امروز شاهد آن هستیم حاصل تراکم شکست‌های امریکا و متحدان غربی ومنطقه‌ای است و در ادامه استراتژی‌های سه دهه گذشته به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: به صورت طبیعی منطقه‌ای که به نام خاورمیانه یا به عبارتی جهان اسلام و در ادبیاتی دقیق‌تر به غرب آسیا معروف شد، دارای چهار موضوع کلیدی است که راهبرد نظام سلطه و خصوصا آمریکا حول محور این چهار موضوع شکل گرفته و در جریان است.

وی بر همین اساس تاکید کرد: این چهار موضوع عبارتند از اسلام، انرژی، ژئوپولوتیک و امنیت رژیم صهیونیستی یا درمفهوم کلی امنیت نظام‌های متحد آمریکا و وابسته به او در جهان اسلام.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه ظرف دهه‌های گذشته آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان وابسته منطقه‌ای آنها از همه سیاست‌ها و استراتژی‌ها برای دستیابی به اهداف بلند سیاسی خود استفاده و در همه آنها شکست خوردند گفت: انعکاس این شکست‌ها منجر به تلاش آمریکا برای رخنه در مرکز ثقل مقاومت اسلامی یعنی سوریه شده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران تاکید کرد: سوریه کشوری است که به عنوان تکیه گاه اصلی مقاومت در معرض تهاجم امنیتی، سیاسی و نظامی قرار گرفته است، البته مقاومت مردم، ارتش ونظام سوریه طی سه سال گذشته در خور تحسین است.

وی ادامه داد: به تصمیم‌گیران استراتژیک و کارگردانان امنیت ملی در آمریکا و در نزد کشورها و دولت‌هایی که تصمیم گرفتند در تهاجم احتمالی آینده به آنها کمک کنند، می گوییم این بازی بسیار خطرناکی است؛ راه حل عبور از بحران سوریه نظامی نیست و رژیم صهیونیستی باید در فرمول‌های امنیتی خود تجدید نظر کند.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: آمریکا در این دو هفته که به خود فرصت داده بداند جنگ انرژیها را فعال میکند و روح جهاد را نزد مسلمانان گسترش میدهد.