گزارش ضیافت شام رییس مجلس خبرگان رهبری و دیدگاه‌های اعضا

به گزارشافکارنیوز،در ابتدای این برنامه که به نوعی جلسه‌ای غیررسمی محسوب می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن مهدوی نماینده مردم استان اصفهان، آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کرد.

پس از آن چند تن از اعضای مجلس خبرگان نقطه نظرات خود درباره مسائل مهم جاری کشور را بیان کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جباری نماینده مردم مازنداران و امام جمعه شهرستان بهشهر مطالبی مربوط به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود مطرح کرد و از مسؤلان خواست تا درصدد رفع این مشکلات برآیند.

آیت‌الله سیدعلی‌اکبر قرشی نیز در این جلسه مطلبی تاریخی درباره مساله قداست سرزمین کربلا بیان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم وافی هم در سخنانی، بر اهمیت مسائل فرهنگی - دینی و رعایت حدود و ضوابط شرعی در سطح جامعه اسلامی تأکید کرد و در ادامه، تلاش هرچه بیشتر رئیس‌جمهور و دست‌اندرکاران این حوزه را خواستار شد.

وی همچنین با اشاره به وجوب فریضه امر به معروف و نهی از منکر، جلوگیری از مظاهر بی‌بندباری و بدحجابی در مجامع عمومی را بر همگان لازم دانست.

آیت‌الله عالمی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در سخنانی، حمایت از بخش کشاورزی را موجب رونق اقتصادی و ارزآوری ارزیابی کرد.

این عضو مجلس خبرگان در همین راستا، از رئیس‌جمهور و دولت یازدهم خواست تا به این حوزه مؤثر، بیش از پیش توجه کرده و به آن نگاه استراتژیک داشته باشند.

نکته دیگری که وی به آن اشاره کرد، حوزه فرهنگ و ضرورت توجه ویژه دست‌اندرکاران امر فرهنگ به این مقوله بود. وی در پایان بر ضرورت مسأله تقریب بین المذاهب نیز تأکید کرد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی نیز نکاتی را درباره مسأله فرهنگ و حوزه عفاف و حجاب یادآور شد و از دستگاه‌های دولتی و ادارات خواست که این مسأله را ابتدا از خود شروع کنند. وی در همین زمینه، برخورد مناسب با کسانی که به مسأله حجاب توجه کافی ندارد، ضروری دانست.

این عضو مجلس خبرگان و امام جمعه شهرستان بندرعباس درباره جایگاه مهم و اثرگذار ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها نیز سخن گفت.

همچنین آیت‌الله میرمحمدی در سخنان کوتاهی، حمایت و همراهی با دولت یازدهم را خواستار شد و افزود: اجازه بدهید دولتی که کارش را تازه آغاز کرده است، جان بگیرد و بعد اگر انتقادی هست بیان شود.

آیت‌الله معلمی نیز درباره مسائل جاری استان مازندارن و برخی از مشکلات این استان سخن گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی هم در سخنان خود، انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی به ریاست جمهوری را حادثه‌ای الهی ارزیابی کرد و حمایت بیشتر از وی را همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، خواستار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی، نخست انتخاب آقای دکتر روحانی را به ریاست جمهوری تبریک گفت و در ادامه اجرای هرچه سریع‌تر فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اسلامی کردن علوم انسانی از سوی حوزه علمیه و مراکز دانشگاهی بویژه دانشگاه امام صادق(ع) را خواستار شد.

آیت‌الله جنتی دیگر عضو مجلس خبرگان بود که درباره ضرورت برخورد جدی با مظاهر فساد و مخالف دین در سطح جامعه سخن گفت.

وی یکی از وظایف نهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی را فرهنگ‌سازی در راستای فرهنگ دینی دانست و از این نهاد که ریاست آن بر عهده رئیس‌جمهور است، خواست اقدام لازم را در این راستا انجام دهند.

آیت‌الله طبرسی دیگر عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران همچنین درباره اموالی که در اختیار بنیادی علوی است، نکاتی را بیان کرد و رفع برخی موانع و مشکلات این بنیاد را خواستار شد و همچنین اقدام شایسته در این‌باره را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز هم درباره سه حوزه اقتصاد و سیاست‌های اقتصادی، بخش فرهنگ و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتباطات بین‌الملل نکاتی را یادآور شد.

وی این هر سه حوزه را از منویات انقلاب اسلامی دانست و گفت: تمام این بخش‌ها باید مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد، در غیر این صورت از اهداف بلند انقلاب دور شده‌ایم و در محضر حضرت حجت(عج) حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.

در ادامه، آیت‌الله جزایری ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع)، انتخاب دکتر روحانی به ریاست جمهوری را تبریک گفت. وی انتخاب حسن روحانی را مبارک و پرخیر و برکت ارزیابی کرد.

موضوع دیگری که وی پیرامون آن سخن گفت، مربوط به حوزه انتخابیه خود یعنی استان خوزستان بود که طی آن از گسترش و توسعه فعالیت‌های حوزه‌های علمیه استان و تأسیس دانشگاه امام علی(ع) در این استان گزارش ارائه داد.

جزایری همچنین گفت: یکی دیگر از اقدامات مفید در این استان، تأسیس یک شبکه ماهواره‌ای برای پاسخگویی به شبهات دشمنان بویژه وهابیت است و در سالروز ولادت حضرت معصومه(س) کار خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی نیز در تکمیل صحبتهای خود در صحن علنی که درباره مشکلات صداوسیما ایراد کرده بود، در مورد برخی ناهنجاری‌ها در این سازمان تذکر داد و افزود: صداوسیما برنامه‌های خود را باید با تکیه بر امور دینی و شرعی ساخته و به جامعه عرضه کند.

در پایان این نشست، آیتالله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری درباره برخی مسائل مطرح شده در این جلسه سخنانی مطرح کرد.