فرمانده نیروی دریایی ارتش: ممکن است به دریای مدیترانه برویم

به گزارشافکارنیوز،امیردریادار غلامرضا خادم بی‌غم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه اولین همایش فناوری‌های نوین دریایی که در نوشهر در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش فرصت خوبی برای همکاری صنایع و نیروهای نظامی مختلف بانیروی دریایی ارتش فراهم کرد.

وی با بیان اینکه زیرمجموعه‌های وزارت دفاع نیز در این همایش کردند، گفت: حضور متخصصین حوزه‌های مختلف در این همایش می‌تواند توان خوبی به نیروی دریایی بیافزاید.

بی‌غم با اشاره به اینکه مقالات و طرح‌های مختلفی دراین همایش ارائه شده است، تاکید کرد: یکی از این طرح‌ها تشکیل سازمانی بین المللی برای برخورد با جرائم دریایی بود که همه نیروها به این امر تمایل دارند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به بحثحضور در آبهای دور دست اظهار داشت: ما در این راستا دو مسئله را دنبال می‌کنیم، یکی فرمایشات مقام معظم رهبری و دیگری بحثآموزش است.

وی ادامه داد: ما تاکید داریم که نیروهایمان برای آموزش در تنگه‌های مختلف آبراه‌ها، اقیانوس‌ها و دریاهای بین المللی اعزام شوند.

ایران در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص حضور یگانهای نیروی دریایی ارتش در دریای مدیترانه با توجه به تحولات منطقه، گفت: ممکن است در آینده به دریای مدیترانه و سواحل دور دست در نیم کره جنوبی و دور افریقا برویم که این بستگی به تصمیمات ستاد کل نیروهای مسلح دارد.