به گزارش افکارنیوز، جلسه معارفه احمد دوست حسینی قائم مقام وزیر در امور تولید با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت درجمع معاونان این وزارتخانه برگزار شد.

نعمت زاده در این جلسه با اشاره به تصویب مصوبه معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی ریاست جمهوری مبنی بر ایجاد دو سمت قائم مقامی تولید و تجارت و ۷ معاونت دراین وزارتخانه تصریح کرد: این اقدام از حجم و تنوع کاری در این وزارتخانه حاکی است که طبعا تلاش مضاعفی را نیزمی طلبد.

وی با اشاره به سابقه همکاری با دوست حسینی در معاونت طرح و برنامه وزارت وقت صنایع، از او به عنوان فردی عمل گرا و متخصص نام برد و گفت: در حال حاضر یکی از چالش های پیش روی بخش صنعت و تولید، منابع مالی و تامین نقدینگی است.

وی ایجاد فضای اطمینان بخش برای حضور سرمایه گذاران در عرصه تولید و رقابت رامورد تاکید قرار داد و گفت: در صورتی که واحدهای صنعتی نسبت به بازار و آینده اطمینان خاطر داشه باشند با آرامش بیشتری در مواجهه با مشکل تامین نقدینگی برخورد می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین شفاف سازی آمار و اطلاعات و فرایند تسهیل امور را از دیگر ضروریاتی دنست که بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از محمد صادق مفتح قائم مقام سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت، از زحمات او نیز تجلیل کرد و از مفتح خواست تا در سمت معاونت فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت با قوت بیشتر به ادامه فعالیت بپردازند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه فناوری اطلاعات در پیشبرد اهداف صنعتی، تجاری کشور اظهار کرد: امروز استفاده وتقویت امکانات و ظرفیتهای موجود در حوزه فناوری اطلاعات بیش از هر زمان دیگری احساس می شود چرا که انتقال اطلاعات شفاف، به روز و دقیق به عنوان یکی از اساسی ترین ابزارهای توسعه اقتصادی کشورها محسوب می شود.

همچنین دراین مراسم محمد صادق مفتح نیز با بیان اینکه توجه به موضوع فناوری اطلاعات در دنیای امروز به عنوان یکی از توانمند سازهای مهم در بنگاههای اقتصادی و صنعتی به شمار می آید، تصریح کرد: برای کاهش هزینه های مبادلاتی و حضور در عرصه تجارت بین المللی، راهی جز تجهیز و توسعه فناوری اطلاعات در کشور نداریم.

معاون توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اقداماتی که طی سالهای اخیر برای توانمندسازی کشور دراین بخش صورت گرفته است، افزود: ایران در زمینه فناوری اطلاعات در بین کشورهای غرب آسیا با فاصله زیادی از همسایگان خود قرار دارد که برای حفظ این جایگاه نیازمند حمایت و توجه بیشتری است.

در ادامه اين مراسم احمد دوست حسيني قائم مقام وزير در امور توليد نيز، حل مشكلات بخش صنعت و توليد ، شفاف سازي و ارائه آمار و اطلاعات دقيق ، مقررات زدايي و از بين بردن قيد و بندهاي اضافي و تعامل با كشورهاي خارجي و رفع مسائل مالي را از جمله برنامه هايي ذكر كرد كه به آن بايد به آنها پرداخت.