حمایت مردم مشروط به اطاعت ازمقام معظم رهبری

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران با گرامیداشت هفته معلم و سالگرد شهادت استاد شهید مطهری اظهار داشت: استاد مطهری فقیهی اصولی و مفسر تاریخ سیاسی کشور بوده است.

وی افزود: استاد مطهری ذخیره ارزشمندی برای نظام اسلامی بود و کتاب های این شهید برای جوانان در سالهای متعدد می تواند سالمترین کتابی باشد که اسلام ناب محمدی(ص) را بیاموزد.

وی با قدردانی از زحمات معلمان و تبریک هفته معلم به این قشر زحمتکش و فرهیخته گفت: جامعه و نظام ما قدر این قشر زحمتکش و فرهیخته را همواره می داند و امیدواریم که مشکلات این قشر نیز به زودی پایان یابد.

خاتمی همچنین روز جهانی کارگر را تبریک گفت و کارگران را ستون تحقق شعار جهاد اقتصادی خواند و ادامه داد: این قشر قبل و بعد از انقلاب و در دوران دفاع مقدس نیز زحمات فراموش نشدنی را تحمل کردند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه خطبه ام را به دو مبحثداخلی و خارجی تقسیم بندی می کنم افزود: در مبحثداخلی ۶ نکته مهم و جود دارد که همه آنها بدیهی و روشن است اما گاهی لازم است که بدیهیات را نیز تذکر بدهیم.

وی تاکید کرد: اولین نکته این است که اصل انقلاب اسلامی با ولایت یک ولی فقیه به نام حضرت امام خمینی به سرانجام رسید و این کشور اگر دست بنی صدر و بنی صدرها بود که تا کنون فروخته شده بود. بنابراین تمام موفقیت های کشور در عرصه دانش نوین فناوری، سیاسی و اقتدار سیاسی و دیگر موفقیت ها همه مدیون حضور ولایت فقیه در کشور است.

وی با بیان اینکه بوش رئیس جمهور سابق آمریکا بارها و بارها در خاطرات خود اعلام کرده است که چند بار تا مرز حمله به ایران رفته اند اما حمله نکرده است افزود: کدام قدرت جلوی آنها ایستاده است؟ کدام تدبیر از حمله به ایران جلوگیری کرده است؟ معلوم است که تدبیر مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای بوده است.

خاتمی ادامه داد: حتی در طرح هدفمندی یارانه ها اگر حمایت های رهبری نبود و اگر پیگیری های مداوم ایشان نبود حتما این طرح ارزشمند به بار نمی نشست.

خطیب جمعه تهران تاکید کرد: همه موفقیت ها در این کشور بدون تردید مرهون و مدیون ولایت فقیه است و البته هیچ کس منکر همراهی مسئولان خدمتگزار نیست اما اینگونه هم نیست که رهبری از دور دستی بر آتش داشته باشد. بلکه تمام انقلاب ما مدیون رهبری و ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که مشروعیت کل نظام به ولایت فقیه است و سه قوه وقتی مشروعیت دارند که امضاء رهبری پای آنها باشد و هیچ قوه ای بدون امضاء رهبری اعتبار ندارد بنابراین اطاعت از ولایت فقیه بر مسئولان کشور بدون تردید واجب شرعی و قانونی است.

خاتمی، حمایت مردمی از مسئولان کشور را نکته سومی دانست که به آن اشاره کرد و افزود: مسئولان کشور باید بدانند که حمایت مردمی از هر مسئول و از هر شخصی بی حساب و کتاب نیست و شاخص حمایت مردم مسئله ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: مردم نگاه می کنند و هر مسئولی که به گفتمان ولایت نزدیک تر باشد او را حمایت می کنند و محبوب تر است.

وی تاکید کرد: گفتمان عدالت و مبارزه با فساد تنها گفتمان رهبری است. بنابراین این مسئله نباید مورد غفلت مسئولان قرار گیرد و باید آگاه باشند که حمایت مردم مطلق نیست و این حمایت مردمی مشروع است و تا زمانی ادامه دارد که اطاعت از رهبری وجود داشته باشد.

خطیب جمعه تهران همچنین ادامه داد: در نکته چهارم باید متذکر شوم که شگردهایی را دشمنان ما در دوره به اصطلاح اصلاحات القاء کردند مبنی بر اینکه حاکمیت دوگانه در کشور وجود دارد این در حالیست که این شگردها دروغ بود و امروز نیز همان مطرودان ملت در رسانه های بیگانه دوباره به صحنه آمدند و این دروغ را به مردم القا می کنند که حاکمیت دوگانه در کشور وجود دارد. من باید از این تریبون به آنها بگویم که حاکمیت در کشور ما یگانه است و حاکمیت قانون اساسی است که در متنش ولی فقیه است.

خاتمی گفت: از مسئولان کشور نیز انتظار داریم به گونه ای عمل کنند که دشمنان را در القاء حاکمیت دوگانه در کشور ناکام بگذارند.

خطیب جمعه تهران درخصوص آرامش و امنیت به عنوان مورد دیگر افزود: آرامش و امنیت بستر هر پیشرفتی است و همه پیشرفت های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و نظامی در سایه آرامش و امنیت محقق می شود.

وی ادامه داد: بحمدالله امروز در منطقه آرام ترین و امن ترین کشور نظام جمهوری اسلامی ایران است و دشمنان ایران این روزها به دنبال القاء اختلافات در کشور و وجود التهاب در کشور هستند.

خاتمی از مسئولان کشور خواست طوری عمل کنند که در میدان دشمنان بازی نکنند و خانه های جدول آنها را پر نکنند و رفتاری داشته باشند که توی دهن دشمنان نظام بزنند.

وی ششمین مورد تذکر خود را به این موضوع اختصاص داد که معیاری برای امام راحل و رهبری وجود داشته است که دوست و دشمن را با رفتار دشمن می شناسند و گفت: به آن معنا که اگر دشمن از هر جریانی حمایت کرد متوجه می شویم که عیبی در این جریان ایجاد شده است به عنوان مثال در فتنه اخیر نیز اینگونه شد که انگلیس، آمریکا، سلطنت طلبها، رقاصه های فراری و همه کسانی که از سوی نظام و انقلاب مطرود شده بودند پشت سر جریان فتنه قرار گرفتند و ملت نیز جریان فتنه را طرد کرد. به این گونه دوست از دشمن شناخته شد.

خطیب جمعه تهران مخاطب قرار دادن دشمنان خارجی گفت: هر جریانی که شما حمایت کنید مردم آن جریان را انحرافی می دانند و به ضرر او خواهد بود.

وی با اشاره بخش دوم سخنان خود که به مسائل خارجی و منطقه اختصاص دارد گفت: امروز آمریکا میداندار حوادثخونباری در منطقه است در یمن و لیبی جوی خون به راه انداخته و در بحرین نیز به کمک آل خلیفه و اشغالگران سعودی فضایی را پیش آورده است که نه جان و نه مال مردم در امنیت نیست.

خاتمی افزود: در جریان همه این اتفاقات نیز سازمان های بین المللی همچون سازمان ملل سکوت مرگباری را به راه انداختند و این پرسش پیش می آید که ای سازمان ملل مگر شما سازمان ملت ها نیستید این چه بساطی است که از سکوت به راه انداخته اید و سازمان کنفرانس اسلامی چرا ننگ بی غیرتی گرفته است و چرا علمای اسلام فریاد نمی زنند از مظلومیت مردم مسلمان منطقه و سازمان همکاری های عرب در این میانه چه می کند؟

خطیب جمعه تهران همچنین با مخاطب قرار دادن انقلابیون کشورهای منطقه گفت: پیروزی از آن شماست و وعده های خداوند تحقق می یابد باید صبر پیشه کنید و خالصانه در برابر این دیکتاتورها بایستید خداوند مدد می کند.

وی ادامه داد: آل خلیفه و آل سعود با هر جنایتی که انجام می دهند یک گام به نابودی نزدیک تر می شوند و در آینده مردم ال خلیفه را به عنوان جنایتکاران جنگی می شناسند و آل سعود را به عنوان جنایتکارانی که در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل را برای کشتار مردم لبنان همراهی می کردند و همچنین در جنگ ۲۲ روزه غزه علیه مردم این منطقه با اسرائیل همکاری کردند می شناسند و این لکه های ننگ همواره در یاد و خاطره تاریخ می ماند.

خاتمی در پایان خطبه کوتاه عربی نیز در بیان مظلومیت مردم کشورهای منطقه و انقلاب کشورهای عرب قرائت کرد.