گزینه‌های پیشنهادی مجلس برای استانداری تهران

به گزارشافکارنیوز،حسین طلا سخنگوی مجمع نمایندگان تهران مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه نمایندگان تهران با وزیر کشور، گفت: جلسه چهارشنبه گذشته ساعت ۲۰ در وزارت کشور و با حضور نمایندگان استان تهران در مجلس برگزار شد و دو رویکرد ملی و منطقه‌ای در این نشست مطرح شد.

وی افزود: این حق وزارت کشور و هیئت دولت است تا نمایندگان عالی دولت در استان‌ها را انتخاب کنند، ولی ما به‌عنوان نمایندگان مردم انتظاراتی داشتیم که این انتظارات را در دیدار با وزیر کشور بیان کردیم.

نماینده مردم تهران، صداقت، تجربه، ولایی بودن، سیاسی کاری نکردن و سابقه خوب را مهمترین ویژگی برای تعیین استانداران در دولت یازدهم عنوان کرد.

طلا تاکید کرد: نمایندگان تهران از آنجا که می‌خواستند به عنوان مشاور کمک رسان وزارت کشور باشند، گزینه هایی را برای استانداری تهران به وزیر کشور ارائه کردند. این اسامی در جلسه مجمع نمایندگان مطرح و به جمع بندی اعضاء رسید.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان تهران، شش گزینه را برای استانداری به وزیر کشور تقدیم کرده است، گفت: سیدصولت مرتضوی، نجار استاندار‌کرمان، فروزنده و بختیاری از جمله گزینه‌های مجمع نمایندگان هستند. البته این حق دولت است تا گزینه خود را برای استانداری انتخاب کند.

نماینده مردم تهران در ادامه با اشاره به رویه انتخاب شهردار تهران نیز، گفت: شورا نباید سیاسی عمل کند، ما عملکرد شورای اول را دیدیم و از این رو اگر بخواهند سیاسی عمل کنند، نمیتوانند وظایف خود را انجام دهند. شورا باید به دور از سیاسی کاری انجام وظیفه کند.