حجت الاسلام والمسلمين ' مصطفي پور محمدي' بامداد چهارشنبه در مراسم احياي هيات و كانون خادم الرضا(ع) در تكيه شاه خراسان قم علت بروز بيشتر اختلافات در جامعه و نظام سياسي كشور را بيش از همه به خاطر دوري از خدا و دستوراتش دانست.
وی با اشاره به برخی مصادیق بارز منافات و ضدیت با شریعت اسلام اظهار داشت: تلاش بی وقفه برای بدست آوردن جایگاه و موقعیت برتر با اتکا به زیر پا گذاشتن اخلاق و انسانیت نمونه عینی و بسیار مشهود آن است.
به گزارش ایرنا، پور محمدی گفت: اینکه به هر قیمتی شده ما بخواهیم بر سر کسب قدرت و حذف یکدیگر و همچنین مال اندوزی و جمع آوری ثروت به رقابت ناسالم اقدام کنیم به طور قطع با اصول اسلامی که در آیات و روایات بر آن سفارش شده در تعارض است و هیچگاه در خور شان جامعه بنا شده بر آن نیست.
وی همچنین با انتقاد از رواج بی اندازه اعمال خلاف در جامعه خاطر نشان کرد: وجود بیش از ۱۰ میلیون پرونده قضایی در دادگستری و شورای حل اختلاف نشان از بی توجهی به خط مشی سازنده ای است که اسلام عزیز برای پیروانش تبیین کرده است.
وی با توصیه بر پرهیز از اشاعه هرگونه رفتار منافقانه و فتنه گرانه در جامعه گفت: ایجاد نزاع و درگیری و همچنین ایجاد اختلاف و دودستگی ها بر سر هر چیز کوچکی به هیچ وجه با منزلت یک جامعه اسلامی منطبق نمی باشد.
پورمحمدی با اشاره به فضیلت شب قدر به عنوان گرانقدرترین شب سال اظهار داشت: مومنان واقعی و بندگان صالح خدا باید در این شب برای استقرار و شکل گیری هر چه زودتر دولت کریمه و جهانی امام عصر(عج) از خداوند متعال طلب نیاز کنند.