به گزارش افکارنیوز، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه ا‌ی‌‌بی‌سی و پافشاری کاخ سفید بر گزینه غیرمنطقی و غیرقانونی جنگ واکنش نشان داد.

وی تأکید کرد: گروگان‌گیری سیاست خارجی آمریکا توسط لابی‌های بانفوذ یک باور تثبیت‌شده در کانون‌های فکری آمریکاست اما توسل به گزینه نظامی صرفاً به‌منظور تأمین منافع این لابی‌ها به‌بهای نقض اصول حقوق بین الملل، منشور ملل متحد و مقابله با افکار عمومی امر قابل توجیهی نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار امیدواری کرد: دولت اوباما با درس گرفتن از تجربه ناموفق تقابل دولت‌های قبلی آمریکا با ملت ایران، بپذیرد که استفاده از ادبیات تهدیدآمیز علیه جمهوری اسلامی ایران کمترین تأثیری در اراده دولت و ملت ایران برای احقاق حقوق مسلم هسته‌ای خود از جمله غنی‌سازی در داخل ایران نخواهد داشت و تنها با زبان تکریم و احترام است که می‌توان با ایران وارد تعامل شد.

افخم افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها بر عدم هرگونه انحراف در برنامه هستهای ایران تأکید نموده است و همانگونه که جناب دکتر روحانی رئیس جمهور محترم اخیراً اعلام نمودهاند ما به طولانی شدن مذاکرات هستهای مخالفیم و معتقدیم در صورت وجود اراده لازم در طرف مقابل، بهسرعت میتوان راهحل مناسبی برای این موضوع پیدا کرد.