تجهیزات انهدام ناوهای آمریکایی در خلیج فارس ایران

به گزارشافکارنیوز،در حاشیه رژه نیروهای مسلح سردار فدوی با بیان این که آمریکا از قسمت زیادی از توانمندی‌های سپاه مطلع است، خاطر نشان کرد: اما آن چه آنها مطلع نیستند بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که خبر دارند.

وی افزود: آمریکا‌یی‌ها از شناورهای تندرو، مین‌های دریایی و موشک ساحل به دریا نیروی دریای سپاه نگران هستند. اکنون شناورهای سپاه در تعداد انبوه موجود است که ۲۴ ساعته در خلیج فارس حضور دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: پس از این‌که تامین امنیت خلیج فارس به نیروی دریای سپاه رسید، شاهد تغییر رفتار ناوهای آمریکا‌یی بودیم و اکنون سال‌هاست که آمریکا را در آب‌های بین‌المللی نزدیک به ایران دیگر مشاهده نمی‌کنیم‌. آنها حتی در هنگام ورود به تنگه هرمز از بخش خروجی آن وارد می‌شوند تا به نیروی دریایی سپاه نزدیک نشوند که البته این عمل آنها هم منجر به ایجاد دو تصادف شده است.

فدوی در ادامه با بیان این‌که شرایط به گونه‌ای است که آمریکا‌یی‌ها و متحدانش در فکر شلیک حتی یک تیر هم نیستد، خاطر نشان کرد: آمریکا برای ادامه تسلط بر دنیا ناچار است در خلیج فارس حضور داشته باشد و منابع انرژی را کنترل کند. اما هنگامی که در خلیج فارس حضور می‌یابند با نیروهای ما مواجه می‌شوند. آنها قادر نیستند امنیت خود را تامین کنند و با هر تعدادی از نیرو وارد منطقه‌ شوند باز هم قادر به تامین امنیت خود نیستند.

به گفته وی حضور نیروهای نظامی آمریکا در خلیج فارس به معنای قرار گرفتن در معرض نابودی کامل آنهاست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران همچنین گفت: آمریکا در سالهای قبل استراتژی استفاده از ناوهای بزرگ را استفاده میکرد که این ناوها در مقابل شناورهای سپاه آسیبپذیر هستند. از سویی آنها قادر نیستند با شناورهای کوچک وارد خلیج فارس شوند، بنابراین در یک تناقضی گرفتار شدهاند. به همین منظور آنها شناورهای جدیدی را طراحی کردند ، اما آنها برای استفاده از این شناورها نیروی لازم را در اختیار ندارند، زیرا نیرویی میتواند در این شرایط سخت پایدار باشد که برای خدا کار کند.