صفوی: ایران پرچم‌دار صلح در منطقه است

به گزارشافکارنیوز،سردار رحیم صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح در حرم مطهر امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز رسانه ها شاهد اقتدار جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها از جمله زمینه دفاعی بودند.

وی با تاکید بر این‌که نیروهای مسلح ایران تضمین‌کننده امنیت و منافع کشور هستند، خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح با اقتدار حامی دولت هستند و به خنثی کردن تحریم ها کمک‌ می‌کنند.

صفوی با اشاره به تحریم های اعمالی از سوی کشورهای مختلف علیه ایران اظهار کرد: ملت ما ملتی است که جنگ اقتصادی را به حماسه اقتصادی تبدیل می‌کند، امروز ایران اسلامی به عنوان کشوری مستقل، ‌قدرتمند وتاثیرگذار در مناسبات منطقه‌ای و جهانی شناخته می‌شود. راهبردهای منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در منطقه حساس غرب آسیا راهبردی همراه با صلح مبتنی بر عدالت است هر طرح و نقشه‌ای در این منطقه که درجهت امنیت و صلح پایدار باشد با حضور ایران ممکن و شدنی است.

مشاور مقام معظم رهبری ادامه داد: مردم آسیا به ویژه مردم غرب آسیا طی دوازده سال اخیر با حمله آمریکا مواجه بودند امروز نیز ما شاهد جنگ طلبی‌های آمریکایی‌ها در سوریه هستیم و این در حالی است که نظام جمهوری اسلامی ایران پرچم دار صلح در این منطقه است و به تمامی دولت‌ها و حکومت‌ها منطقه احترام می گذارد.

صفوی با تاکید براین‌که ایران آغازکننده هیچ جنگی نخواهد بود، خاطر نشان کرد: ایران آغازکننده و دنبال‌کننده هیچ جنگی نخواهد بود؛ چرا که ایران به یک قدرت بازدارنده و تاثیرگذار رسیده است، امروز ما موشک‌های دوربرد قدر و سجیل که بردی بیش از دو هزار کیلومتر دارد و همچنین با توجه به ‌آمادگی مسلمانان به یک قدرت تاثیرگذار در معادلات بین‌المللی تبدیل شده‌ایم.

وی با بیان این‌که امیدواریم دشمنان‌ دست از تحریم‌ها بردارند، خاطر نشان کرد: امیدوارم دشمنان‌مان دست از تحریم‌ها بردارند و با عقلانیت با کشورهای بزرگ و متمدن و همچنین با فرهنگ اسلامی انقلاب اسلامی کنار بیایند؛ چرا که این به نفع همه خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه ادامه فشارها بر مردم باعث ایستادگی آنها در برابر ظلم میشود گفت: چنانچه فشارها و ظلم مضاعفی که به مردم وارد میشود ادامه پیدا کند باعث میشود که مردم در برابر ظلم ها ایستادگی کرده و با مقاومت و کمک دولت تازه نفس تحریمها را پشت سر بگذارند و به رشد و شکوفایی اقتصادی دست یابیم.