استقبال شیمون پرز از گفت‌وگوهای ایران و آمریکا!

به گزارشافکارنیوز،رییس رژیم صهیونیستی با استقبال از ازسرگیری گفت‌وگوها میان ایران و آمریکا گفت که طرف ایرانی با کارهایش مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

بنابر گزارش سایت الفجر، رادیو صدای اسراییل صبح یک‌شنبه به نقل از پرز که اکنون در اوکراین به سر می‌برد، اعلام کرد که اگر ایران در حل مساله‌ی برنامه‌ی هسته‌یی‌اش جدی است، بهتر است تولید موشک‌های دوربردی که قادرند کلاهک هسته‌یی حمل کنند را متوقف و غنی‌سازی را کاهش دهد.

خبرگزاری ایتارتاس روسیه نیز به نقل از پرز در سخنان روز گذشته‌اش در شهر یالتا در اوکراین نوشت که او از جامعه جهانی خواسته‌ است تا به اعمال فشارهایش علیه سوریه و متحدش ایران ادامه دهد.

او مدعی شد که این دو کشور معیارهای معمول در سطح جهان را نقض کرده و از سلاح‌های کشتار جمعی استفاده می‌کنند.

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح هسته‌یی در خاورمیانه است و از امضای ان. پی. تی و نظارت بر تجهیزات هسته‌یی‌اش امتناع کرده است.

این استقبال در حالی است که روزنامه‌ الشرق‌الاوسط به نقل از منابع رژیم صهیونیستی از نگرانی این رژیم نسبت به نزدیکی روابط تهران – واشنگتن خبر داد.

این روزنامه‌ چاپ لندن به نقل از منابع یاد شده نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تضعیف مواضع آمریکا و اروپا درخصوص ضرورت توقف برنامه‌ی هسته‌یی ایران به واسطه طرح حسن روحانی، رییس جمهور ایران به ویژه با توجه به نزدیکی روابطی که اخیرا بین تهران و واشنگتن ایجاد شده است، نگران است.

نتانیاهو مدعی شد که آن چه روحانی انجام می‌دهد چیزی جز دروغ و نیرنگ نیست و او تنها در صدد قانع کردن آمریکایی‌هاست.

به نوشته الشرق‌الاوسط، بعد از ارائه سیگنال‌هایی قوی از نزدیکی آمریکا و ایران، درصد نگرانی‌ها در سرزمین‌های اشغالی افزایش یافت و به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی تماس‌هایی را با آمریکایی‌ها در این زمینه انجام داده است. مسوولان آمریکایی هم در این تماس‌ها به صهیونیست‌ها اطمینان دادند که هرگونه نزدیکی در روابط تهران –واشنگتن هرگز مواضع فعلی آمریکا را تغییر نخواهد داد.

روزنامه‌ی عبری معاریو نیز نوشت که مسوولان آمریکایی در مذاکرات خود با همتایان صهیونیستی‌شان به آن‌ها اعلام کردند که آمریکا مواضعش را در قبال نیات هسته‌یی ایران تغییر نداده است.

آنها همچنین بیان کردند که واشنگتن از طریق اقدامات تهران، نیات آن را خواهد سنجید نه از طریق سخنان اخیر روحانی.