توفیقی: قبل از جلسه در جریان برکناری دانشجو نبودم

به گزارشافکارنیوز،جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، در حاشیه آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فضاسازی‌هایی مبنی بر ارسال پیامی به رئیس‌جمهور درباره عدم معرفی شما به مجلس صورت گرفته است، گفت: پیامی به رئیس‌جمهور درباره معرفی نکردن من به عنوان وزیر علوم نرسیده است، تنها یک نقل قول از طرف آقای لاریجانی منتشر شد که بعد نیز روابط عمومی مجلس نیز آن را تکذیب کرد و پیش از این نیز بعید می‌دانم چنین پیام‌هایی به رئیس‌جمهور منتقل شده باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد همان مسائلی که درباره آقای میلی منفرد عنوان می‌شده است، درباره شما نیز مطرح است، گفت: نظر خاصی در این مورد ندارم و پس از معرفی به مجلس درباره این مسائل توضیح می‌دهم.

توفیقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما پیش از عزل فرمان دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد و برگزاری جلسه هیئت امنا چندین‌بار عزل ایشان را در این جلسه تکذیب کردید، اما این مساله در این جلسه صورت گرفت، گفت: بنده قبل از جلسه هیئت امنا در جریان بحثعزل یا تغییر رئیس دانشگاه آزاد نبودم و هیچ صورتجلسه‌ای را در این زمینه امضا نکردم.

وی ادامه داد: در مطبوعات عنوان شده بود که بنده ۴ بار این مساله را تکذیب کرده‌ام و امروز برای پنجمین‌بار آن را تکذیب می‌کنم، زیرا عزل فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد در دستور کار هیئت امنا نبود و ما نیز در آن جلسه نسبت به این موضوع اطلاع پیدا کردیم.

توفیقی خاطرنشان کرد: طبق قانون رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد این اختیار را دارد که مواردی که در دستور کار جلسه هیئت امنا نیست را مطرح کند.

توفیقی همچنان ادامه داد: در مطبوعات عنوان شده بود که بنده صورت‌جلسه‌ای را مبنی بر عزل فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد امضا کرده بودم که این مساله وجود نداشت و بنده چنین مساله‌ای را تکذیب کردم.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا دانشجویانی که در دوران قبل و در زمان اصلاحات محروم از تحصیل شده‌اند نیز می‌توانند در کمیته‌ای که نسبت به این موضوع در وزارت علوم شکل گرفته است، مسائل و موارد تحصیلی خود را پیگیری کنند، گفت: هر کسی که حقی از وی ضایع شده است، می‌تواند مراجعه کند. رسیدگی می‌شود و این کمیته موقت نیست و ما این موارد را رسیدگی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مواردی که از سال ۹۰ و ۹۱ رسیده است در حال بررسی است و دانشجویان سالهای قبل نیز میتوانند تقاضاهای خود را عنوان کنند و قطعاً تقاضاهای آنها بررسی میشود.