طرح ۷ سوال از ۵ وزیر در مورد حادثه تهران – قم

به گزارشافکارنیوز،محمدرضا تابش با اشاره به حضور وزیر راه در جلسه‌ی عصر امروز(یک شنبه) کمیسیون عمران گفت: در این جلسه نقش و مسئولیت مجموعه عوامل وابسته به وزارت راه، از مسئول فنی مستقر در ترمینال‌ها و پایانه‌های تاکسی که باید اسامی مسافرین را ثبت کند و همچنین تجهیز جاده به علائم مربوطه، ‌ وضع جاده، استاندارد بودن گاردریل‌ها، وضعیت اتوبوس و راننده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: طبق قانون برنامه‌ ۵ قانون تشکیل وزارت راه و کنوانسیون‌های مربوط به حمل و نقل، وزیر راه مسئولیت‌هایی دارد که باید ببینیم به آنها عمل شده یا خیر؟ ما معتقدیم تکالیف قانونی در این زمینه وجود داشته که به آن عمل نشده اگرچه در مورد وزیر راهی که یک ماه است روی کار آمده نمی‌توان گفت که او مقصر است اما به هر حال وقتی مسئولان در حوزه‌ای وارد می‌شوند باید تنگناها را به همراه اختیارات و امکانات موجود بسنجند.

تابش با اشاره به پیگیری‌های خود در مورد حادثه‌ی اتوبان تهران، قم تصریح کرد: من در ۱۲ روز گذشته با همکاری مرکز پژوهش‌ها و دستگاههای مربوطه پیگیری‌های لازم را انجام دادم و از ۵ وزیر صنعت و راه و بهداشت و دادگستری ۷ سوال مطرح کردم تا این پرسش و پاسخ‌ها، در توقف روند قطار مرگ که به سرعت، جان انسان‌ها را می‌گیرد تاثیرگذار باشد.

نماینده‌ مردم اردکان در مجلس با ابراز امیدواری نسبت به دست یافتن به راه حل‌هایی برای کند شدن یا متوقف شدن روند حوادثجاده‌ای یادآور شد: افکار عمومی باید از این مسائل مطلع شوند و مسئولین هم ضمن آشنایی به وظایفشان در قبال آن پاسخگو باشند، البته ممکن است که برخی از وزرا وظیفه‌ی خود را انجام داده باشند.

به گفته تابش، سوال وی از وزیرصنعت در این رابطه روز سه شنبه و سوال از وزرای دادگستری، کشور و بهداشت نیز در هفته آینده مطرح خواهد شد.