به گزارشافکارنیوز،سید حسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در ارزیابی از اظهارات اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل و همچنین مقامات برخی از کشورهای غربی در مورد سخنرانی رییس جمهور در این اجلاس گفت: با توجه به صحبت‌های مطرح شده در اجلاس اخیر سازمان ملل متحد می‌توان گفت که لحن آمریکایی‌ها و کشورهای غربی نسبت به جمهوری اسلامی ایران کاملا عوض شده و تغییر کرده است.

وی افزود: براین اساس فکر می‌کنم این تغییر لحن اثر مثبتی بر روی ادامه مذاکرات ایران و ۱ + ۵ بگذارد و دو طرف را به نقطه نظرات مشترکی برساند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین پیش‌بینی کرد که باب جدیدی در مذاکرات هسته‌یی باز شود.

وی با بیان اینکه فاصله زیادی در مذاکرات هسته‌یی نداریم، گفت: آنها باید حق مسلم ایران در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی و فعالیت‌های قانونی ایران در چارچوب npt را به رسمیت بشناسند آنگاه ما در مورد درجه غنی‌سازی آماده گفت‌وگو هستیم.

نقوی‌حسینی همچنین با تاکید بر اینکه ایران طبق اعلام همیشگی‌اش غنی‌سازی را در کشور خود انجام می‌دهد گفت: ما حاضر نیستیم در خارج از ایران غنی‌سازی را انجام دهیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اختلاف ما با کشورهای غربی در مساله هسته‌یی بر روی درجه خلوص غنی‌سازی است که کاربری غنی‌سازی را تغییر می‌دهد فکر می‌کنم این اختلاف هم قابل حل باشد. البته این موضوع منوط به برداشتن تحریم‌های ناروا و خارج از عرف بین‌المللی علیه ایران است.

وی در پایان گفت که فکر میکنم اتفاقات خوبی در مذاکرات هستهیی رخ دهد.