حمله کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی به نتانیاهو
گروه سیاسی:

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، باراک اوباما دوشنبه در دیدار با نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو به او اطمینان داد که گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی همچنان روی میز است.

به گزارشافکارنیوز، اوباما گفت که آمریکا برای حل مناقشه هسته‌ای با ایران راه مذاکره را انتخاب کرده، اما " با چشمان باز " مراقبت می‌کند که این کشور تا چه حد به معیارهای بین‌المللی و اصول دیپلماتیک پایبند است.

سخنان اوباما، به ویژه تاکید او بر تاثیر تحریم‌ها در تغییر لحن ایران با واکنش تند محمدجواد ظریف وزیرخارجه و مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روبرو شد.

نیتانیاهو همچنین بخش عمده سخنرانی خود را در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به ایران و برنامه اتمی این کشور اختصاص داد و به کشورهای غربی هشدار داد که به ایران اعتماد نکنند و در مقابل دولت جدید ایران نرمش نشان ندهند.

اما سخنان ایران ستیز نتانیاهو این بار در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشته و خشم ایرانیان را برانگیخته است.

در صفحه تویئتر کاربران او و افکار جنگ طلبش را به تمسخر گرفته اند. نمونه هایی از جملات طنز تویئتری ها خطاب به نتانیاهو به شرح زیر است:

- نتانیاهو اول گزینه ی نظامی بوده. بعد دست و پا دراورده
- نتانیاهو رو تو بچگی ۳ بار انداختن هوا ۲ بار گرفتن.
- تو اسرائیل رأی گیری نمیشه که به جای نتانیاهو، یه معتدلش بیاد؟
- نمیدونم اگه پدر بزرگ هر کس تو دنیا کتک بخوره نوش مثل نتانیاهو میشه یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟
- نتانیاهو همین حرفا رو هرسال میزنه، مردم امسال فحشش دادن. رابطه ی رئیس جمهور ایران با میزان فحش خوری نتانیاهو چیه؟
- نتانیاهو داره خودشو می‌زنه میگه ای کاش صفر تلفنای کاخ سفید رو باز نکرده بودم
- اسمس نتانیاهو به اوباما: فیلم و کتابای منو اگه نمی‌خوای بیام بگیرمشون
- نتانیاهو: حسین دیگه هیچی بین ما نیست همه نامه هامو پاره کن شمارمم پاک کن عروسکایی هم که واست خریدمو پس بفرست بی لیاقت

سری به کامنت های صفحه فیس بوک بی بی سی فارسی می زنیم. در آنجا نیز کاربران " بی بی " را تمسخر کرده و او را جانی و دیوانه خطاب کرده اند.
- نقاشی جدید آورده امسال هم؟
- امسال وقت نقاشی نداشته حسابی قاطی کرده.. از اینجا میشه فهمید که اسراییل و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس چقدر از نزدیکی ایران و آمریکا هراس دارند.
- کلاس نقاشی ثبت نام کرده!!! قول داده سال دیگه نقاشی آبرنگ بکشه بیاره
- خیلی باعثتاسفه که وقتی که رئیس یک کشور مسلمان کوچکترین مطلبی علیه اسرائیل بیان می‌کنه تمام کشورهای مسیحی و یهودی جلسه رو ترک میکنند ولی رئیس رژیم آدمکش یهود رئیس یک کشور مسلمان رو گرگ خطاب می‌کنه و نمایندگان کشورهای اسلامی می‌شینن و نگاه می‌کنن.
- نقاشی بنیامین ۵ ساله از اورشیلیم
- قبل از اینکه به این مساله بپردازیم که آیا ایران داره این کارهایی که شما میگی رو میکنه یا نه، سوال اصلی اینه که چطور کشور شما همه این کارها رو دونه به دونه انجام داد و انجام میده و هیچ مشکلی نبود و نیست؟ شما هم بمب اتم دارید، هم موشک بالستیک دارید، هم تاسیسات اتمی مخفی دارید، اجازه بازرسی هم به کسی نمیدید و هم هیچ پیمان منع و یا کاهش سلاح های هسته ای رو امضا نکردید؟ از همه اینها جالبتر هم اینه که در دو سه دهه اخیر از همه کشورها بیشتر جنگ کردید!

- نتانیابو لطفا ببند اون دهنت رو … تو که کارت شده جنگ و اسلحه دیگه هیچ حقی نداری که در جوامع بین اللملی از امنیت منطقه حرف بزن
- از تو فاسدتر و جنایتکارتر هم تو دنیا پیدا می شه؟ یه نگاهی به پرونده جنایتهات بکنی می بینی هیتلر به پای تو هم نمی رسه
- آقای نتانیاهو شما برای ما رسمیت ندارید. از این رو رئیس جمهوری محبوب ما لفاظی با شما را کثر شان خود می دانند.
- عجب حرف‌هایی هم می‌زنه. انگار کشور خودش مؤسسۀ خیریه ست

و اما در فیس بوک نیز کاربران ایرانی به شدت از جنگ طلبی نتانیاهو و سخنان ضدایرانی او به تنگ آمده اند. به عقیده اکثریت کاربران نتانیاهو در حدی نیست که بخواهد در مورد ایران صحبت کند.
- تا چند وقت پیش فکر میکردم " نتانیاهو " اسم رئیس یاهو مسنجره
- ارباب امریکا اسراییله. و زبان حرف زدن با اسراییل هم باید زبان قدرت واقتدارایرانی باشه تا حساب دستش بیاد ولی خیلی خوب شد چون رفتار وسخنان زیبای روحانی چهره ی واقعی امریکاییهای دروغگو را معلوم کرد
- واقعا جای تاسف دارد که یک کشور قدرتمند مثل آمریکا تا این حد در مقابل اسراییل باید منعطف و ذلیل باشد. بدبخت مردمی که چنین نظامی دارند.
- خداییش ایران با منطق رفت خودشون نمیخوان صلح بشه...
- مانرمش قهرمانانه انجام دادیم اینا دچارگرفتگی عضلات شدن!
- خودشون عضو ان پی تی نیستن واسه ما شاخ شدن



در ایران اکثریت نمایندگان مجلس و بسیاری از شخصیت‌های بانفوذ اصولگرا از عملکرد روحانی و هیئت ایرانی در سفر به نیویورک حمایت می‌کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس تا صبح سه‌شنبه ۲۳۰ نماینده نامه‌ای را که " برای قدردانی از عملکرد رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد " تهیه شده امضا کرده‌اند.

تازهترین نظرسنجی شبکه خبری سی.ان.ان. و موسسه نظرسنجی ا.ار.سی. در آمریکا نیز نشان میدهد که ۷۶ درصد از شهروندان این کشور از مذاکرات هستهای مستقیم میان واشنگتن و تهران پشتیبانی میکنند.