صالحی: ۶ ماه آینده بسیار حساس است

به گزارشافکارنیوز،علی اکبر صالحی روز شنبه در گردهمایی فرماندهان یگان حفاظت از سازمان های دولتی، پلیس راه آهن و فرودگاههای کشور اظهار داشت: ۳۴ سال از انقلاب ایران می گذرد اما انواع سختی و فشار بر ما وارد شده است. در زمانی فشار جنگ بود و امروز فشار به صورت دیگری وارد می شود که ما بسیاری از آنها را پشت سر گذاشته ایم. تحریم و فشار و محدودیت ها شوخی نیست و هیچ کشوری نمی تواند این سختی و رنج را تحمل کند ولی ما استوار و باثبات در این راه قدم برداشتیم.

وی ادامه داد: امروز تونس، مصر و لیبی را ببییند که چه اتفاقاتی رخ می دهد. ۱۱ سال از سقوط صدام می گذرد اما می بینیم که هر روز حداقل ۵۰ نفر از برادران و خواهران دینی ما در انفجارهای عراق کشته می شوند، این وضعیت به این دلیل در این کشور وجود دارد که ولایت فقیه وجود ندارد. ما وقتی وضعیت این کشور را می بینیم به ارزش ولایت فقیه پی می بریم.

صالحی با اشاره به اینکه اگر هدایت گری های رهبری در زمان انتخابات نبود شاهد حماسه نبودیم، تاکید کرد: اکثر تحلیلگران خلاف این موضوع را اعلام می کردند و دشمنان نیز گفتند که کشور به هم می ریزد و منتظر بودند از آب گل آلود استفاده کنند، اما وضعیت برخلاف تصور دیگران و برخی همکاران رقم خورد و حماسه ای بزرگ آفریده شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه پلیس ستون امنیت کشور است اما کمتر دیده می شود، افزود: خدمات پلیس بی شائبه است و خدمتی که خالص بوده و فقط برای رضای خدا انجام شود، مورد رضایتش قرار می گیرد.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه از ماهها قبل نوید می دادیم که سال ۹۲ بر اساس اطلاعات و نشانه ها سال پرخیر و برکتی برای کشور است، تاکید کرد: در آینده دستاوردهای بزرگی ارائه شده و ملت ایران در مسیر جدید قرار می گیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اشاره به فعالیت های یگان انرژی اتمی، گفت: هم اکنون سازمان در ۱۰ استان تاسیسات هسته ای دارد و می دانیم که دیگران نسبت به این تاسیسات و فعالیتهای صلح آمیز حساسیت دارند چرا که فرزندان این کشور در مراکز مشغول به خدمت هستند و دشمنان می خواهند جلوی فعالیت های هسته ای را با یکسری اقدامات گرفته یا آن را دچار خدشه کنند. امروز وضعیت سازمان انرژی اتمی حساس است و یگانی که در سازمان فعالیت می کند مسئولیتش چند برابر است.

به گفته صالحی در این ایام که به دنبال برون رفت مسئله ای هسته ای هستیم خیلی ها ناراضی اند و متاسفانه کشورهای منطقه نیز از موضوع حل و فصل موضوع هسته ای در آینده نه چندان دور ناراحت هستند دشمن امروز اقدامات خصمانه ای را در پیش گرفته است و ما امروز باید چند برابر گذشته مسئولیت حفاظت را برعهده بگیریم و با عده ای که برای خرابکاری آمده اند، مقابله کنیم.

وی افزود: حفاظت فیزیکی از صنعت هسته ای، اسکورت محموله های حساس، حمل مواد پرتوزا، تامین امنیت مراسم ها، تامین مواد ناریه از جمله اقدامات یگان حفاظت سازمان انرژی اتمی است ضمن اینکه این یگان به اسلحه های سبک و نیمه سنگین نیز تجهیز شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی از راه اندازی تیم واکنش سریع در تمامی سایت های هسته ای خبر داد و تاکید کرد: باید نسبت به فعالیت های بیگانگان حساس باشیم چرا که ۵ تا ۶ ماه آینده برای ما بسیار حساس است و در این چند ماه کنترل مرز باید تشدید شود چرا که نباید اجازه دهیم خرابکاری صورت گیرد. در چند روز گذشته نیز جلوی موارد جدی خرابکاری را گرفتیم.