به گزارشافکارنیوز،دکتر حسن روحانی، دیروز معاون علمی فناوری رئیس جمهور را منصوب کرد. حکم روحانی برای دکتر «سورنا ستاری» البته یک حاشیه جالب هم داشت و آن، نام خانوادگی آشنای او بود. سورنا ستاری، فرزند شهید سرلشگر «منصور ستاری» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که دی ماه سال ۱۳۷۳ و در سانحه هوایی به همراه جمعی از فرماندهان بلندپایه نیروی هوایی ارتش، به شهادت رسید.

البته فرزند شهید ستاری که اکنون به سمت معاونت رئیس جمهور برگزیده شده است، قبل از این و در سال ۱۳۸۴ هم به مدت یک سال مدیرعاملی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت را در کارنامه دارد.

دکتر ستاری، مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی مکانیک را در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده و هم اکنون استادیار این دانشگاه است. ضمن این که ریاست پژوهشگاه صنعت نفت هم از جمله سوابق اوست. ستاری تا به حال ۲ اختراع هم به ثبت رسانده و ۱۴ عنوان کتاب را هم تالیف کرده است.


دکتر سورنا ستاری شهید سرلشکر منصور ستاری

معاون علمی فناوری رئیس جمهور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران



اما حضور سورنا ستاری، اولین حضور نسل جدید فرزندان شهید در مدیریت کشور نبود. خردادماه امسال و در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران هم فرزند یکی دیگر از شهدای جمهوری اسلامی، با رای مردم تهران به عضویت شورای شهر تهران درآمد. «محمدمهدی تندگویان» که با لیست ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات شرکت کرده بود، توانست با کسب ۱۵۴ هزار و ۹۲۱ رای، به عنوان پانزدهمین منتخب مردم تهران، وارد ساختمان خیابان بهشت شود.


مهندس محمدمهدی تندگویان شهید مهندس محمدجواد تندگویان

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران وزیر نفت ایران در کابینه شهید رجایی



البته حضور فرزندان چهره های شهید جمهوری اسلامی در سمت های اجرایی و مدیریتی پیش از این هم سابقه داشته است. حضور دکتر علی مطهری و دکتر محمدمهدی مفتح به مجلس شورای اسلامی از جمله سوابق حضور فرزندان شهدای شناخته شده در مناصب سیاسی در ایران است.