ابوترابی‌فرد: مسلمانان وحدت خود را تقویت کنند

به گزارشافکارنیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد که به عنوان رییس جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت خاطرنشان کرد: امیدواریم در پرتو اسلام از سایه عبادت خدا و مناسک حج تمتع مسیر عزت و اقتدار امت اسلامی محیا شود و مسلمانان در پرتو انوار فروزان رسالت و امامت پیش از گذشته قدرت گیرند.

وی افزود: امید است که با ارتباط ناگسستگی امت اسلام حول محور قبله‌، کتاب و دین واحد در حج شاهد عالی‌ترین سطح از وحدت امت اسلامی باشیم، چراکه بی‌شک حج تمتع بستر مناسبی برای تحکیم صفوف ملت اسلام در جهت رویایی با جریانات تفرقه‌برانگیز و تکفیری است که وحدت امت اسلام را با هدایت نظام سلطه هدف قرار داده‌اند.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: امت اسلام باید از تمام ظریف خود برای تحکیم پیوند بین ملت‌ها استفاده کند و این انسجام در سایه شناخت دشمن واقعی و تقویت جبهه واحد در برابر استکبار و سلطه مستحکم می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مدیریت آمریکا بر نظام سلطه گفت: امروز مدیریت تفرقه در جهان اسلام با سرسپردگی و هدایت آمریکا است و شناخت دشمن و رویایی با دسیسه‌های آن یکی از مسیرهای تحقق وحدت واقعی است و بر امت اسلامی واجب است با آگاهی، ‌ هوشیاری و اتحاد حول محور مشترکات، وحدت خود را بیش از گذشته تقویت کند.

نایب رییس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم فرصت حج امسال را برای انسجام و وحدت امت اسلامی محترم بشمارند و در این رهگذر شاهد رفع مشکلات ملت اسلامی در کشورهای مصر، سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان باشیم.