تذکر ۵ نماینده مجلس به ۵ وزیر کابینه

به گزارشافکارنیوز،۵ تن از نمایندگان مجلس تذکرات شفاهی به مسئولان اجرایی کشور را در صحن علنی مطرح کردند.

محمدابراهیم محبی نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در تذکر شفاهی اظهار داشت: تذکر من به وزرای جهاد و صنعت و معاون رئیس جمهور به دلیل قیمت بسیار نازل محصولات کشاورزی است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه قیمت محصولاتی مانند گندم، نخود و آفتابگردان بسیار پائین است، پول کشاورزان نیز با تاخیر پرداخت می‌شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس افزود: از سوی دیگر، آب شرب شهرستان سنقر با مشکل مواجه و اعتبار کافی برای تصفیه‌خانه شهر با جمعیت ۵۰ هزار نفر وجود ندارد لذا از وزیر نیرو می‌خواهم که به این موضوع رسیدگی کند.

سیدسعید حیدری طیب نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به اینکه کرمانشاه در قالب سند آمایش سرزمینی به عنوان قطب کشاورزی معرفی شده و بخش عمده‌ای از نیروهای مهندسی کشاورزی باید در این استان جذب شوند اما اکنون تعداد انگشت‌شماری جذب شدند.

وی با بیان اینکه کشاورزی هم اکنون به عنوان خط مقدم اقتصاد مقاومتی تعریف شده است، افزود: هر چند هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت افزایش یافته اما در اثر سیاست‌های دولت قیمت محصولات کشاورزی تغییر نیافته و حتی نصف قیمت بازار جهانی است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به وضعیت ایثارگران گفت: دولت مکلف است حقوق رزمندگان دفاع مقدس را که در بودجه سال جاری مصوب شده را پرداخت کند اما تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی صورت نگرفته است. همچنین در خصوص مسکن جانبازان زیر ۲۵ درصد مصوبه خوبی داشتیم اما در این مورد اقدامی صورت نگرفته و دولت هیچ امتیازی برای رزمندگان زیر ۱۲ ماه سابقه رزمندگی در نظر نگرفته است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در تذکر شفاهی اظهار داشت: اولین تذکر من به وزیر راه است. معاون وزیر راه برای بازدید از پروژه‌های مسکن مهر به شاهین‌شهر و میمه آمد و قول‌هایی را به مردم داد اما هنوز خبری از عمل به این قول‌ها دیده نشده است.

وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و یکصد هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور نیمه‌کاره رها شده و نیاز است که سقف وام از ۲۵ میلیون به ۳۰ میلیون افزایش پیدا کند تا مشکلات حل شود.

صلاحی نماینده مردم تفرش در مجلس نیز در تذکری شفاهی به وزیر کشور گفت: تذکر من به وزیر کشور در خصوص کمک به سازمان همیاری شهرداری‌ها به شهرستان‌های فراهان، آشتیان و تفرش و تجدید نظر در مورد پارامترهای در نظر گرفته شده، است. همچنین در خصوص لزوم توجه به افزایش اعتبارات نیروی انتظامی و معیشت آنها تذکر دارم.

وی در تذکری به رئیس جمهور یادآور شد: به رئیس جمهور در خصوص برگزاری آزمون استخدامی جهت تصدی پست‌های بلاتصدی با اولویت افراد بومی تذکر می‌دهم.

در پایان احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس در تذکر شفاهی به وزیر راه اظهار داشت: من در خصوص جذب فاینانس قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان تذکر می‌دهم؛ حادثه اخیر اتوبان قم به دلیل حجم بالای تردد در این جاده صورت گرفت که درخواست می‌کنم وزیر راه این مصوبه مجلس را پیگیری کند.

وی از وزیر تعاون نیز درخواست کرد تا مشکل تعاونی‌های مسکن مهر را حل کند.

نماینده مردم قم در پایان با اشاره به مشکلات ۶۰ روستای قم خاطرنشان کرد: مشکل اساسی ۶۰ روستای قم نداشتن آب شرب است که امیدواریم با پیگیری وزیر نیرو این موضوع حل شود.