رییس‌مجلس: افراطی‌گری مشکل اصلی منطقه

به گزارشافکارنیوز،علی لاریجانی در حاشیه یکصد و بیست و نهمین اجلاس بین‌المجالس ژنو در دیدار با رئیس مجلس عمان با تاکید بر روابط خوب دو کشور، عمان را دوستی صمیمی برای ایران معرفی کرد و گفت: سفر اخیر سلطان عمان به ایران بسیار مثبت بود.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با بیان اینکه فصل جدیدی در روابط بین دو کشور ایران و عمان برقرار شده، خطاب به رئیس مجلس عمان ادامه داد: ما و شما به‌عنوان مسئولان پارلمان‌های دو کشور باید روابط پارلمانی دو کشور را روزبه‌روز گسترش دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با حکیمانه خواندن مواضع عمان در مسائل حساس تصریح کرد: در سفر اخیر سلطان عمان به ایران صحبت‌های خوبی انجام شد که اگر عملیاتی شود، بسیار موثر بوده و سطح روابط تجاری را بالا می‌برد.

وی مشکل افراطی‌گری را دغدغه اصلی منطقه خاورمیانه خواند و تاکید کرد: این موضوع حالت صعودی پیدا کرده به طوری که در افغانستان، عراق و سوریه شاهد گسترش آن هستیم.

لاریجانی با بیان اینکه ایران با هرگونه افراطی‌گری مخالف است، بر توسعه روابط پارلمانی دو کشور ایران و عمان تاکید کرد.

رئیس مجلس عمان: درک اشتباه از موضوعات عامل بروز افراطی‌گری است

در ادامه این دیدار رئیس مجلس عمان خطاب به دکتر لاریجانی گفت: همواره اینطور بوده که درک اشتباه از موضوعات منجر به افراطی‌گری شده که نمونه آن را می‌توان در حادثه ۱۱ سپتامبر مشاهده کرد.

وی با انتقاد از جنگ عراق گفت: این جنگ که به سرکردگی آمریکا در عراق صورت گرفت ۱۰ سال به طور انجامیده و حتی یک روز صلح در آنجا مشاهده نشده بلکه درگیری‌ها روزبه‌روز بیشتر شده است.

رئیس مجلس عمان با بیان اینکه متاسفانه برخی رسانه‌ها با تبلیغات منفی به ناامنی در منطقه دامن می‌زنند، گفت: اگر کسی ذره‌ای از انسانیت به مشامش رسیده باشد، لحظه‌ای خونریزی‌ها را تحمل نمی‌کند.

وی درگیریها در منطقه را به نفع رژیم صهیونیستی خواند و گفت: باید برای حل مشکلات منطقه از نظر عقلای قم و بزرگان بهره بگیریم.