طرح پیشنهادی جدید و مکتوب ایران به ۱ + ۵

به گزارشافکارنیوز،یک منبع نزدیک به هیئت ایرانی در مذاکرات با ۱ + ۵ در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، از آماده شدن طرح پیشنهادی جدید و مکتوب ایران به ۱ + ۵ خبر داد.

این طرح قرار است در نشست ژنو به اعضای ۱ + ۵ ارائه شود.

تیم ایران به ریاست ظریف در این دور از مذاکرات با جدیت و با اختیارات لازم برای مذاکره‌ای هدفمند و رو به جلو آماده است و این طرح مبتنی بر رویکردهای کاملا منطقی و واقع بینانه و شامل سه بخش است.

در این طرح گام‌های اول و آخر مشخص شده و دارای چارچوب زمانی است.

این منبع عنوان کرد که گام‌های میانی در طول مذاکرات و بعد از برداشته شدن گام اول تعیین خواهد شد.

مذاکرات ایران و ۱ + ۵ قرار است از روز سه‌شنبه ۲۳ مهر ماه به مدت ۲ روز در شهر ژنو برگزار شود و هدایت تیم ایرانی حاضر در این نشست بر عهده محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان است.

ظریف در آغاز نشست حضور دارد و پس از آن مذاکرات در سطح معاونان ادامه خواهد یافت و سید عباس عراقچی معاوان امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ریاست هیئت ایرانی را در مذاکرات عهده‌دار می‌شود.

مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده‌اند که وارد هیچ مذاکره‌ای که هدف آن مشخص نباشد، نخواهند شد و به دنبال مذاکره برای مذاکره نیستند و آماده رفع نگرانی‌های معقول طرف مقابل می‌باشند.

جمهوری اسلامی همچنین اعلام کرده که اصل غنی‌سازی به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکا، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت خارجه، داوود محمدنیا مشاور حقوقی وزیر امور خارجه و محمد امیری از سازمان انرژی اتمی ظریف را در این نشست همراهی می‌کنند.

قرار است کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب با ظریف بر سر میز شام در اقامتگاه نماینده ایران در سازمان ملل در ژنو به گفتوگو و رایزنی بپردازد.