امامی کاشانی: ایران مخل امنیت نیست

به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز این هفته تهران با تاکید بر اینکه باید تبیین شود که ایران اصلا مخل امنیت نیست، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران سلاح اتمی را با توجه به فتوای مقام معظم رهبری حرام می‌داند. این فتوا نیز ریشه دینی و اسلامی و ریشه در سیره پیغمبر(ص) دارد. اینکه سردمداران صهیونیستی از امنیت در درجه اول سخن می‌گویند، دروغ است. اینها می‌خواهند بگویند اسلام دین قساوت و توحش است در صورتی که قساوت و توحش متعلق به جنایاتی است که خودشان انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی هیچ جا به کسی متعرض نشده و سلاح اتمی را حرام می‌داند ولی صهیونیست‌ها می‌خواهند بگویند که ایران به دنبال از بین بردن امنیت است و به همین دلیل چنین دروغی را مطرح می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با ابراز امیدواری نسبت به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با کمک خداوند موفق شود، گفت که این نظام باید از نظر اخلاقی و اقتصادی به جایی برسد که برای جهان بشریت الگو باشد.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های دوم که به بحثولایت از نظر سیاسی می‌پرداخت، یادآور شد: از نظر سیاسی ولایت از آن خداست و به انبیاء و اوصیا تنفیذ شده و مراحلی دارد که تنظیم نظام امت اسلامی یکی از آنهاست.

وی با بیان اینکه معنای ولایت، تدبیر در امور است، خاطرنشان کرد که این ولایت امروز به شخص حضرت امام زمان(عج) رسیده و در عصر غیبت به فقیه جامع‌الشرایط مربوط می‌شود چرا که جامعه اسلامی برای حفظ عدالت و امنیت و حفظ حقوق جامعه و نظام اجتماعی به آن احتیاج دارد.

امامی کاشانی با اشاره به اینکه امام راحل بحثولایت را کامل کردند و البته گذشتگان نیز درباره آن سخن گفته بودند، به پیام مهم مقام معظم رهبری در مساله حج اشاره کرد و با محکوم کردن اقدام سلفی‌ها و تکفیری‌ها توضیح داد: سلف یعنی برگشت به گذشتگان. این معنای درستی است و همه باید تابع آن باشیم اما برخی برای اینکه افکار و جنایات خود را بر دین سوار کنند به سراغ مسلمین و شیعیان آمده و با سوء‌استفاده از این معنا تکفیر می‌کنند و آنجا که این سلفی‌گری از حد گذشته در عربستان سعودی است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تاریخچه سلفی‌گری در کشورهای عربی و با اشاره به اینکه از زمان عبدالوهاب در عربستان سعودی تکفیر شروع شد، گفت که اینها به این بهانه می‌گویند که چه کسی کافر است و باید او را کشت.

وی بار دیگر یادآور شد: سلف یعنی بازگشت به اصل پیغمبر(ص) و کسی که می‌گوید سلف، باید دید دروغ می‌گوید یا نه. باید دید پیغمبر(ص) چه می‌گفت و چه روش‌هایی را در جنگ با مشرکان به کار می‌برد. ایشان در جنگ‌ها از هجوم بر زنان، اطفال و پیران مانع می‌شدند. آیا سیره پیامبر(ص) این بود که افراد را می‌کشت؟ تکفیری‌ها باید ببینند که چه جنایاتی می‌کنند. کودک، ‌زن و مرد را تکیه و پاره می‌کنند و جنایاتی را انجام می‌دهند که حتی در قرون وسطی هم وجود نداشت.

امامی کاشانی گفت: رهبری وحدت و انسجام امت اسلامی و دشمن‌شناسی را در شرایط فعلی علاج کار دانسته‌اند. باید موضوع دشمن‌شناسی با توجه به سیره پیغمبر اکرم(ص) و مبانی اسلامی تبیین شود.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: تاریخ فتح مکه و جنگ احد از جمله موارد تاریخی است که اهل سنت و شیعه و همه مسلمانان باید در تبیین سیره پیامبر(ص) آن را مرور کنند. سلفی‌ها و تکفیری‌ها تابع اسلام و دین نیستند بلکه یک دست سیاسی پشت سر آنهاست که اینگونه جنایاتی را در سوریه، مصر، عراق و نقاط مختلف انجام می‌دهند.

وی همچنین تاکید کرد: اینکه رهبری می‌فرمایند نباید به مقدسات یکدیگر بی‌احترامی کنید و امام راحل و مراجع نیز بر این موضوع تاکید و تکیه می‌کنند، به این دلیل است که این مطلب یک اصل برای انسجام امت اسلام و جامعه اسلامی است. این مسائل باید در سیره پیغمبر(ص) تبیین شود تا دروغ سلفی‌ها روشن شود.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه اول نیز با اشاره به دهه ولایت، ولایت در اخلاق و عمل را مورد توجه قرار داد و با بیان حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه ولایت جدم بر من محبوب‌تر از این است که فرزند او باشم، ادامه داد: در اینجا دو نکته مطرح است؛ یکی اینکه ولایت امیرالمومنین(ع) فرض واجب است اما فرزند علی(ع) بودن فضیلت است و واجب نیست و دیگر اینکه ولایت بدون ولادت از علی(ع) نیز مفید است.

وی ادامه داد: ولایت باطن و ظاهری دارد که باطن آن ارتباط معنوی با پیامبر اکرم(ص) و ائمه خداست. ما جزئی از پیغمبر(ص) و علی(ع) هستیم همان‌گونه که فرزند جزئی از پدر و مادر است. جامعه‌ای که می‌گوید ما ولایت علی(ع) را داریم فرزندان معنوی امیرالمومنین(ع) و پیغمبر اکرم(ص) هستند و این فرزند بودن بسیار عظمت و افتخار دارد و واجب است.

امامی کاشانی با بیان اینکه فرزند معنوی بودن پیغمبر(ص) و علی(ع) واجب است، در بیان مثالی اظهار کرد: به عنوان مثال یک لیوان آب که وصل به دریاست ارزشمند است ولی اگر همان لیوان آب را بر روی زمین بریزند، حرارت آن را از بین می‌برد. پیامبر(ص) و علی(ع) کامل‌اند و اگر خود را از آنان جدا کنیم ارزش ما نیز از دست می‌رود.

وی با اشاره به حدیثی اظهار کرد: اگر کسی بگوید من علی(ع) را دوست دارم ولی در عمل تقوا نداشته باشد، این پذیرش ولایت نیست. زبان کسی که ولایت علی(ع) را می‌پذیرد باید برای مردم خیر باشد و خوبی‌های آنها را مطرح کند نه اینکه در گناه، تهمت و غیبت باشد.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: رعایت ولایت، حفظ آبرو، مال، جان و ... مردم است و آن وقت است که فرزند علی (ع) میشویم.