نقوی‌حسینی: مردم نامحرم نیستند!

به گزارشافکارنیوز،سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی از نشست فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به منظور بررسی نتایج مذاکرات ژنو خبر داد.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بنا دارد موضوع مذاکرات ژنو را با حضور محمدجواد ظریف؛ وزیر امور خارجه پیگیری کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: وزیر امور خارجه روز سه‌شنبه این هفته(۳۰ مهرماه) به منظور پاسخ‌گویی به سوال دو نفر از نمایندگان در این کمیسیون حاضر خواهد شد و به احتمال زیاد موضوع مذاکرات ژنو نیز در این جلسه مطرح خواهد شد.

وی گفت: جواد کریمی‌قدوسی و حمید رسایی از وزیر امور خارجه سوال پرسیدند که احتمالا سوالات مربوط به سفر نیویورک است.

نماینده ورامین و قرچک اظهار داشت: اگر در این جلسه فرصتی برای بررسی نتیجه مذاکرات ژنو نباشد حتما کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه خاص و ویژه برای بررسی نتایج مذاکرات خواهد گذاشت.

وی افزود: پس از شنیدن مطالب از زبان وزیر امور خارجه مواضع خودمان را اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به موضوع محرمانه بودن طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات ژنو اشاره کرد و گفت: این که ما مطرح کنیم مباحثمذاکرات محرمانه است، این واقعا اعلام خوبی نیست.

وی افزود: اولا به جهت این که مباحثی که در نشست مطرح می‌شود هیچ وقت محرمانه نمی‌ماند، اگر ما هم سعی کنیم که مطالب را مطرح نکنیم دیگران مطرح می‌کنند.

نقوی‌حسینی گفت: ثانیا نمی‌شود مسائل مربوط به منافع ملی کشورمان را محرمانه نگه داریم، مگر چنین چیزی می‌شود! بالاخره ملت ما باید در جریان روند گفتگوها و تصمیم‌گیری راجع به منافع ملی کشورشان قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: مگر ما می‌توانیم بگوییم مردم، ما در مورد منافع ملی کشور تصمیم می‌گیریم محرمانه است و شما خبر نداشته باشید! بعد از سایت‌های غیررسمی بشنویم مطالبی مطرح می‌شود که ملت ایران برای حفظ آن‌ها سال‌های سال خون دل خوردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ادعای محرمانه بودن خوب نیست، نه به لحاظ این که محرمانه بودن حفظ شود و نه به لحاظ این که ما مردم را نامحرم بدانیم بنابراین بهتر است با مردم شفاف و روشن صحبت کنیم، مگر ما جرمی می‌خواهیم انجام بدهیم! ما از حقوق ملت‌مان می‌خواهیم دفاع کنیم و حقوق ملت نیز صریح و روشن است و این‌ها خطوط قرمز نظام است، بارها مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و حتی وزیر امور خارجه در مورد آن‌ها تاکید کرده‌اند و برای حفظ این حقوق هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم و به هر شکلی مقاومت می‌کنیم.

وی افزود: به نظر من طرح محرمانه بودن گفتگوها خیلی بد است و انعکاس خوبی ندارد.

نقوی‌حسینی اظهار داشت: سایت‌های وابسته به رژیم صهیونیستی ریز مطالب را فاش می‌کنند و این‌ها مواردی نیست که محرمانه بماند بنابراین مسئولین مذاکره‌کننده شفاف و روشن با مردم خودشان صحبت کنند، ‌ وقتی دشمنان ما می‌دانند چه چیزی را باید محرمانه نگه داریم، مردم ما نامحرم هستند! بنابراین وقتی دشمنان در جریان گفتگوها قرار دارند ملت ما نباید نسبت به موضوعات اطلاع پیدا نکند.

وی تاکید کرد: معتقدم بحثمحرمانه بودن اصلا درست نیست و باید مردم ما که ۳۵ سال در مقابل فشارها، تحریم‌ها و تهدیدها مقاومت کردند در جریان ریز مسائل قرار بگیرند.

اضافه ميشود، آخرين دور گفتگوهاي ايران و گروه ۵+۱ روزهاي سهشنبه و چهارشنبه ۲۳و ۲۴ آذرماه در شهر ژنو سوئيس برگزار شد. اين اولين باري بود كه وزارت امورخارجه مسئوليت پرونده هستهاي جمهوري اسلامي ايران را برعهده داشت، همچنين اولين مذاكره ايران و گروه ۵+۱ بعد از روي كار آمدن دولت يازدهم بود. پيشتر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي مسئوليت پرونده هستهاي كشورمان را برعهده داشت.