سردار نقدی: جهان بشریت از فقر نسبت به غدیر رنج می‌برد

به گزارشافکارنیوز،سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین‌ در همایش مسئولان فرهنگی و مجریان برگزاری نمایش غدیر در سراسر کشور با اشاره به واقعه غدیر، گفت: پیاده‌سازی واقعه غدیر در نقاط مختلف کشور، حرکتی ارزنده و مهم و افتخاری بزرگ و ماندگار برای بسیجیان است که تفضل صاحب این واقعه می‌باشد.

وی قدر‌شناسی توفیق اجرای این حرکت را مهم برشمرد و اظهار داشت: استمرار این حرکت ضروری است تا صحنه مقدس عید غدیر در تمام شهرهای کشور بازسازی و خطبه آن بازخوانی شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین‌ این نمایش را از وصایای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله دانسته و افزود: طبق وصیت پیامبر این حقیقت نورانی باید سینه به سینه منتقل شود تا در تمام عالم پیاده و امامت حق در دنیا حاکم مطلق شود.

سردار نقدی نمایش غدیر را برای انتقال به نسل‌های دیگر ضروری خوانده و تاکید‌کرد: اگر این پیام به دنیا برسد، همه جهان به سمت تکامل حرکت کرده و تمام ظلم‌هایی که در طول قرن‌ها بر جامعه بشری احاطه پیدا کرده برطرف می‌شود.

وی وجود سیاهی‌ها در جامعه را به دلیل مهجوریت پیام غدیر عنوان کرده و ادامه داد: نمایش غدیر با هنرمندی تمام و کمترین امکانات برگزار شده و خروجی آن فرا‌تر از امکانات و هزینه‌های تعلق یافته می‌باشد، لذا برگزاری این نمایش در نوع خود یک حماسه است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با بیان اینکه امروز جهان بشریت از فقر نسبت به غدیر رنج می‌برد، تصریح کرد: رساندن پیام غدیر به قلب بشریت سبب نورانیت در زندگی بشر و حرکت به سوی کمال است و به همین اندازه باید با ظرافت‌های خاص انجام شود که مهم‌ترین ظرافت در این کار انجام مخلصانه آن است چون امیرالمومنین علیه السلام بعنوان صاحب این کار، با اخلاص‌ترین فرد می‌باشد.

سردار نقدی نمایش غدیر را برای حضرت علی علیه السلام و نه بسیج عنوان کرده و بیان‌کرد: مادامی که این حرکت برای آن حضرت باشد مانند سال‌های گذشته رشد پیدا کرده و به هدف و مقصد نزدیک‌تر می‌شود.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ان شاء الله همان‌طور‌‌ که در نیویورک، مردم در روز «حسین» در ایام محرم به خیابان‌ها آمده و عزاداری می‌کنند؛ روزی فرا رسد که نمایش غدیر در مکه مکرمه، مدینه منوره و در‌‌ همان مکان غدیرخم و در ابعاد واقعی بازسازی شود.

پیش از سخنان سردار نقدی، سردار سلیمانی مسئول سازمان اردویی، راهیاننور و گردشگری بسیج ضمن ارائه گزارشی از برگزاری این همایش، گفت: امسال نمایش بازسازی واقعه غدیر برای چهارمین سال متوالی در ۱۲۲ نقطه از کشور برگزار میشود.