لاریجانی: گفتگوی مثبت مذاکرات هسته ای

به گزارش افکارنیوز، علی لاریجانی صبح چهارشنبه در جمع شماری از دست اندرکاران امور تجاری در پکن گفت: پارلمان ایران از دولت حسن روحانی رییس جمهور ایران حمایت می کند وفعالیت های دیپلماتیک این دولت بسیار گسترده و امیدوار کننده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش های دولت یازدهم بر این است که ایران با مذاکرات سازنده برخی چالش ها را مرتفع کند افزود: مذاکرات اخیر با غربی ها نکات مثبتی داشته است وفکر می کنم برخی سوء تفاهمات باید رفع شود.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه ای که در مذاکرات هسته ای دارم دورنمای این گفت و گوها را مثبت ارزیابی می کنم واگرچه مساله هسته ای ایران نیاز به این همه ماجراجویی نداشت.

لاریجانی گفت: ایران هرگز به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نیست. اما در یک دوره عده ای در صحنه بین المللی خرابکاری کردند. ولی امروزشرایط عوض شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: آنها از طریق زورگویی نمی توانند ایران را وادار به عقب نشینی کنند و خوشحالیم از اینکه غربی ها به مذاکرات بازگشته اند و ما نیز مذاکرات را دنبال می کنیم.

وی در عین حال به روابط ایران و چین در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: ما به چین به عنوان یک کشور مهم منطقه و جهان نگاه می کنیم و روابط ما با دیگران نباید بر روابط با چین سایه بیندازد.