حضور رییس‌جمهور در منازل شهدا و ایثارگران شایسته تقدیر است

به گزارش افکارنیوز، مجتبی رحماندوست طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم خیرین مبارزه با موادمخدر تشکیل شود و با همکاری بسیج و ناجا این ام‌الفساد ایران ریشه‌کن شود. همچنین پیشنهاد می‌کنم استانداران موظف شوند حداقل یک شهر از استان خود را از معتادان و موادمخدر پاک کنند و به تدریج این پدیده را نابود کنند.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد می‌کنم برای رفع مشکل بیکاری شرایطی فراهم شود تا خیرین بتوانند برای ایجاد اشتغال در سطح کشور و توسعه مشاغل خانگی اقدام کنند تا در کنار دولت خیرین و سایر نیروهای مردم‌نهاد و مراکز مردمی نیز برای حرکت جهادی رفع مشکل بیکاری وارد صحنه شوند.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به رییس قوه قضاییه و دادستان کل کشور، گفت: از دادستان کل کشور به عنوان مسئول شکایت در مواردی که حقوق عامه به مخاطره می‌افتد می‌خواهم که برای مواردی نظیر عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی خصوصا تردد خودرو و موتورسوار از مکان‌های غیرمجاز، عدم رعایت محیط زیست که آلوده به سموم و صداهای ناهنجار می‌شود و همچنین حفظ محیط زیست از لحاظ بی‌عفتی و بی‌حجابی ورود پیدا کنند.

وی تصریح کرد: از وزرایی که تاکنون دارایی خود و خانواده خود را به قوه قضاییه اعلام نکردند می‌خواهم طبق اصل ۱۴۲ قانون اساسی هر چه سریعتر این کار را انجام دهند و مجلس را مجبور به وضع قوانین محدودکننده برای اجرای این بند از قانون اساسی سوق ندهند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم وزرای فعلی جلسات منظمی را با وزرای قبلی داشته باشند تا آقای روحانی به جای اینکه رییس دولت یازدهم باشد بشود رییس یازده دولت و از رییس‌جمهور می‌خواهم از وزرای اقتصادی و رییس کل بانک مرکزی بخواهند که آتش‌بس دهند و از دمیدن در قیمت دلار و ایجاد گرانی جدید بپرهیزند.

رحماندوست با تاکید بر برگزاری پرشور روز سیزده آبان روز مبارزه با استکبار، گفت: از مردم و مسئولان درخواست می‌کنیم در مراسم استکبارستیزی روز سیزده آبان و با شعار مرگ بر آمریکا با شور بیشتری نسبت به سال‌های گذشته شرکت کنند و به درخواست عده‌ای که ناعادلانه و جاهلانه خواستند در این مراسم شرکت نکنیم توجه نکنند و من سوال می‌کنم آیا اگر به شیطان بزرگ بگوییم اموال بلوکه شده ما را پس بده، تحریم‌های غیرانسانی را بردار، از آدم‌کشی در پاکستان، افغانستان، عراق و فلسطین دست بردار تا صداقتت را باور کنیم این خلاف اعتدال است؟

وی ادامه داد: آمریکا با موضع‌گیری‌های جدیدش بعد از مذاکرات نیویورک و تهدید ایران به حمله و متقلب دانستن ایرانیان و تضمین امنیت رژیم صهیونیستی، صداقت آمریکایی‌اش را به اثبات رساند و خوشبختانه کشف لانه‌های جاسوسی آمریکا در اروپا، حقانیت ایران در نامگذاری سفارت سابق آمریکا به عنوان لانه جاسوسی را به اثبات رساند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه نطق خود و در ارتباط با عملکرد قوه قضاییه، خاطرنشان کرد: من در دیدارهای مردمی خود با مشکلاتی در عملکرد قوه قضاییه بر خوردم که نظر شما نمایندگان و مردم را به بخشی از آنها جلب می‌کنم و به نظر می‌رسد برای دستگاه قضایی و نیروی انتظامی قابل پیگیری باشد تا قضات شریف و نیروی انتظامی، وکلا، حقوقدانان با بررسی آنها را رفع کنند و از حیثیت جمهوری اسلامی دفاع کنند.

رحماندوست افزود: گاهی ادعا میشود حقوق متهمین در جرایم عمومی مطابق با قانون رعایت نمیشود و برخی از رفتارهای خلاف حقوق اساسی و شان متهم با او میشود مانند استفاده از چشمبند و مواردی دیگر که در بازجوییها انجام میشود. همچنین گاهی به نظر میرسد که زمان رسیدگی به پروندههای قضایی به قدری طولانی است که به نحوی در برخی از موارد ذینفع از اصل از طرح پرونده در محاکم دادگستری صرفنظر میکنند و یا گاهی ادعا میشود بعضی از ضابطین قضایی از تخصص لازم در بازجویی از متهمین برخوردار نیستند و وقت مناسبی برای تکمیل پرونده اختصاص نمیدهند و با روشهای غیرصحیح میخواهند پرونده را سریعا به سوی نتیجهگیری سوق دهند. همچنین گاهی شاهدیم مردم از قوه قضاییه نسبت به سایر نهادها بیشتر گلهمند هستند چرا که این قوه نتوانسته است رضایت مردم را جلب کند لذا پیشنهاد میشود قوه قضاییه با نظرسنجی و اصلاح درون سازمانی اقدام به رفع بعضی از مشکلات نماید.