بررسی «تک خوانی زنان» در حیاط پاستور

به گزارش افکارنیوز، جلسه امروز(چهارشنبه) هیئت دولت به ریاست حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

دولت در رفع حصر برخی افراد دخالت نمی‌کند

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد کارگروه ترغیب دولت الکترونیک در دولت اظهارداشت: دولت به دلیل سلامت اداری و مبارزه با فساد با جدیت موانع این مبارزه را رسیدگی می‌کند.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه نظر دولت این است که کنترل اموال مسئولان شامل تمام مقامات عالی باشد یادآور شد: نظر دولت این است که کنترل اموال مسئولان تنها مختص مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزرا نباشد، بلکه شامل تمام مقامات باشد.

وی در ادامه در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه آیا کمیته‌ای برای رفع حصر موسوی و کروبی تشکیل شده است گفت: دولت در این امور دخالت نمی‌کند.

موضوع دختران موسوی جوسازی رسانه‌ای بود

وزیر دادگستری در همین خصوص در پاسخ به سؤالی درباره اتفاقاتی که در روز غدیر و در مورد دختران میرحسین موسوی رخ داده بود گفت: این موارد بیشتر ماجراجویی و جوسازی رسانه‌ای بوده است.

پورمحمدی در رابطه با تفتیش بدنی نیز اظهار داشت: تفتیش امری عادی است و در جمهوری اسلامی ایران نیز مانند سایر کشورهاست این امر انجام می شود.

انصاری: وزیر پیشنهادی ورزش احتمالا یکشنبه آینده به مجلس معرفی می شود

مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در حاشیه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: هنوز گزینه وزارت ورزش و جوانان قطعی نشده است.

وی اظهار داشت: احتمالا وزیر پیشنهادی در این هفته قطعی شده و یکشنبه آینده به مجلس معرفی شود.

جنتی: اجماعی در مورد حرمت تک‌خوانی زنان وجود ندارد

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در حاشیه هیئت دولت در پاسخ به این سئوال که سخنان شما درباره تک‌خوانی خانم‌ها با واکنش برخی از مراجع روبرو شده است، اظهارداشت: در مورد حرمت تک‌خوانی خانم‌ها اتفاق نظری در بین مراجع نیست، در واقع اگر مفسده انگیز نباشد اشکالی ندارد.

از توقیف روزنامه بهار متاسفم

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره توقیف روزنامه بهار، گفت: من از اینکه روزنامه بهار متوقف شد متاسف شدم، راههای دیگری نیز غیر از توقیف برای اعمال و اجرای قانون وجود دارد.

علی جنتی همچنین با بیان اینکه موسسه سینمایی مقاومت بطور کامل منحل نشده است بلکه اساسنامه آن مشکل دارد، افزود: این موسسه در این اساسنامه، هیئت امنایی برای خود پیش بینی کردند که این هیئت امنا مورد تائید ما نیست.

وی افزود: در این هیئت امنا باید از شخصیت‌های حقیقی استفاده شود، این موسسه را فقط شورای عالی انقلاب فرهنگی میتواند منحل کند. همچنین اساسنامه این موسسه اشکال دارد که ما آن را به هیئت رسیدگی موسسات فرهنگی و هنری ارجاع داده ایم و باید یک مقام فرادستی اعضای هیئت امنا را مشخص کند.

جنتی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما در یک کنسرت با حضور بانوان حضور داشته‌اید، گفت: من در هیچ کنسرتی که بانوان در آن حضور داشتند شرکت نکرده ام.

وی در پایان گفت: ‌ وزارت ارشاد به دنبال توقیف مطبوعات نیست و ما پیگیر این هستیم که بجز توقیف، راه قانونی دیگری نیز را پیدا کنیم.

فانی: طرح «محرم‌سازی» در مدارس دخترانه

همچنین علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از رئیس‌جمهور و نمایندگان اظهارداشت: بنده همانگونه که قبلا نیز گفتم ۴ اولویت جدی دارم.

وزیر آموزش و پرورش بر همین اساس تصریح کرد: ساماندهی نیروهای انسانی و تناسب این نیروها و همچنین عملیاتی کردن بودجه ‌آموزش و پرورش و توسعه کیفیت مدیریت در آموزش و پرورش از اقدامات بنده خواهد بود و در خصوص استفاده از مدیران قبلی در وزارت آموزش و پرورش، از مدیرانی با تجربه، جوان و علمی استفاده خواهیم کرد.

وی در خصوص این سوال که مطرح شده که شما اعلام کرده‌اید که قرار است مدارس دخترانه مسقف شود، پاسخ داد: خیر، بنده چنین حرفی نزده‌ام، قرار هم نیست که مدارس دخترانه مسقف شوند بلکه تلاش می کنیم در مدارس دخترانه طرح محرم‌سازی انجام شود.

آخوندی: مسکن مهر را ادامه نمی‌دهیم

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مسکن مهر را ادامه نمی‌دهیم و فقط آنهایی را که نیمه کاره‌اند ادامه خواهیم داد تا به اتمام برسند.

آخوندی از احداثمسکن اجتماعی برای افراد کم درآمد خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی درباره پیگیری‌های وزارت راه درباره حادثه قم، اظهارداشت: سه جلسه کمیسیون راه در خصوص این حادثه تشکیل شد و کمیته های مختلف نیز ۲۵ جلسه تشکیل دادند که طی آن بحث‌هایی چون کیفیت لاستیک و به طور کلی موارد فنی را پیگیری کردیم.

حجتی: راهکارهای دولت برای مبارزه با دلالان بازار برنج

محمود حجتی وزیر کشاورزی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مقدمات برای تخصیص تسهیلات و در اختیار گذاشتن گروه‌هایی که آمادگی سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی دارند، فراهم شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره مبارزه با دلالان در بازار برنج نیز گفت: برنج قیمت تضمینی دارد، اگر قیمت بازار از قیمت تضمینی پایین‌تر باشد دولت باید بر اساس قوانین با نرخ تضمینی برنج تولید‌کنندگان را بخرد اما در قیمت‌های بالاتر از خرید تضمینی بر اساس عرضه و تقاضا مبادله می‌شود.

وزیر کشاورزی یادآور شد: می‌خواهیم اتحادیه‌ها و تشکل‌های کشاورزی خودشان در بخش خدمات پس از فروش محصولات کشاورزی وارد شوند و از بخشی از ارزش افزوده پس از تولید بهره‌مند شوند.

وی درباره خودکفایی گندم و الگوی کیفیت از وزیر کشاورزی گفت: مطمئنا ما افزایش محصول را خواهیم داشت البته بستگی دارد که چقدر موفق شویم، امسال به یک باره با فصل کشت مواجه شدیم و نتوانستیم به طور کامل نیازها را تامین کنیم اما امیدواریم در سال‌های آینده این روند افزایش یابد و ما افزایش محصول داشته باشیم

استانداران یزد، همدان و آذربایجان شرقی منصوب شدند

هیئت دولت در جلسه امروز با پیشنهاد وزیر کشور سه استاندار دیگر را انتخاب کرد.

بنابر این گزارش، سیدمحمد میرمحمدی به‌عنوان استاندار یزد، محمد ناصر نیکبخت به‌ عنوان استاندار همدان و جبارزاده به‌ عنوان استاندار آذربایجان شرقی انتخاب شدند.

تاکید روحانی به استانداران برای بهره‌گیری از نیروهای معتدل

جلسه امروز هیات دولت به ریاست حسن روحانی تشکیل شد

رئیس جمهور در این جلسه، گزارش وزارت راه و شهرسازی از طرح مسکن مهر ارایه شد و دولت در این باره بر انجام اقدامات لازم جهت تکمیل پروژه های مسکن مهر و تامین تدریجی خدمات آن تاکید کرد.

همچنین دولت کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط را موظف کرد که در جهت حل مسائل و مشکلات پروژه های مسکن در حوزه ماموریت خود اقدام نمایند تا فرایند تکمیل و واگذاری واحدهای اتمام یافته تسریع یابد.

به موجب این تصمیم همچنین کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست موظف شد که راه های تامین اعتبار مورد نیاز برای ادامه کار با توجه به عدم تزریق پول پرقدرت که منجر به افزایش تورم خواهد شد را بررسی و به دولت پیشنهاد نماید.

در ادامه این جلسه دولت، وزاری امور اقتصادی و دارایی، نیرو، راه و شهرسازی و رییس کل بانک مرکزی را موظف نمود که جهت آگاهی شهروندان از آثار کلان این طرح از جمله آثار تورمی که به بار آورده و تعهدات فاقد منابعی که برای دولت یازدهم مشکلات فراوانی را ایجاد نموده است، اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهند.

در این جلسه، هیات وزیران همچنین با انتصاب اسماعیل جبار زاده، سید محمد میرمحمدی و محمد ناصر نیکبخت به ترتیب به عنوان استاندار آذربایجان شرقی، یزد و همدان موافقت کرد.

رییس جمهور در این جلسه خطاب به استانداران منتخب ، آنان را به حفظ وحدت و انسجام جامعه و بهره گیری از نیروهای معتدل توصیه و بر تلاش جدی به منظور افزایش نشاط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه و رونق اقتصادی تاکید کرد.