خبرهای جالب درباره جلسه امروز هیئت دولت

به گزارش افکارنیوز، جلسه امروز هیئت دولت به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که همچون جلسات گذشته خالی از حواشی و خبرهای جالب نبود.

*امروز در هوای نه چندان سرد پائیزی سومین جلسه بدون سخنگوی دولت در حالی به اتمام رسید که محمدباقر نوبخت برای بررسی لایحه اصلاحیه بودجه در مجلس شورای اسلامی حضور داشت. اما ظاهرا وی دوری از همکاران دولتی خود را نتوانست طاقت بیاورد و در حالی که جلسه دولت دقایق پایانی خود را می گذراند و نمایندگان رسانه ها در انتظار ورود رئیس جمهور و وزرا در جمع خود بودند، نوبخت را در حالی که لبخند همیشگی خود را داشت مشاهده کردند که با سرعت به سمت جلسه هیئت دولت می رفت.

*تردد مجلسی ها در حاشیه جلسه هیئت دولت مدتی است که بعنوان یکی از نکات حاشیه ای خبرنگاران در انعکاس اخبار مشاهده می شود و حضور امروز محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در حیات دولت به خبرنگاران این پیام را داد که در نوشته های خود یاران مجلس را از دولتی ها منفک نکنند.

* «رسیدگی به موانع سلامت اداری و مبارزه با فساد و ایجاد کارگروهی برای تعقیب دولت الکترونیک» خبری بود که مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری را همچون هفته‌های گذشته زودتر از همه وزرا از جلسه هیئت دولت خارج کرد و وی را به جمع اصحاب رسانه ها رساند. البته پورمحمدی در واکنش به سؤال برخی خبرنگاران که می‌خواستند با اصرار از وی درباره ماجراهای رفع حصر از سران فتنه سؤال کنند گفت: «می خواستم همان یک خبر به شما بدهم و بروم». این سوال شماها و این مسائل ربطی به دولت ندارد و جوسازی رسانه‌‌ای است.

*عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز که ظاهراً دل پری از مسکن مهر دارد باز هم مثل هفته گذشته بر طبل مخالفت خود در این زمینه کوبید و از توقف مسکن مهر سخن گفت. وی البته ضمن تاکید بر توقف مسکن مهر اعلام کرد که مسکن اجتماعی را ایجاد خواهیم کرد.

*محمد علی نجفی رئیس سازمان میراثفرهنگی و گردشگری که هنوز بازتاب سخنانش درباره «قلیان» ادامه دارد و در همین راستا موضوع احضار وی به مجلس نیز مطرح شده باز هم به میان خبرنگاران نیامد اما عکاسان را بی نصیب نگذاشت و با دست تکان دادن، صدای شاتر آنها را درآورد.

* امروز به نوعی روز بسته شدن پرونده ۷۱ روزه توفیقی در سرپرستی وزارت علوم و اولین روز حضور رضا فرجی‌دانا به عنوان وزیر علوم در جلسه هیئت دولت محسوب می شد. البته وی ترجیح داد تا فقط همچون نجفی خوراکی برای عکاسان تهیه کند و خبرنگاران را از نوشتن حتی یک جمله خبر محروم کرد.

* علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با «یک تکذیبیه» و یک «اظهار تاسف» خود را به اهالی رسان ها رساند.

وی حضورش در کنسرت بانوان را تکذیب کرد و در عین حال در خصوص روزنامه اصلاح طلب بهار که به مقدسات اسلامی توهین کرد و توقیف شد، با اظهار تاسف گفت: راههای دیگری غیر از توقیف برای اجرای قانون وجود دارد.

*محمد شریعتمداری که گام اول برای ۲ شغله شدن را با حکم جدید رئیس جمهور برای سرپرستی وزارت ورزش و جوانان برداشت، امروز، هم به عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهور و هم به عنوان سرپرست وزارتخانه مذکور در جلسه پاستور نشینان حضور داشت. البته وی با دست خالی در جمع خبرنگاران حضور نیافت و به سوالات مختلف آنان پاسخ داد.

*الهام امینزاده، شهیندخت مولاوردی و معصومه ابتکار که سه زن عضو هیئت دولت یازدهم هستند گرچه از دید اصحاب رسانه و شکار دوربین ها مصون نماندند اما آنها نه خبری برای رسانه ها داشتند و نه در جمع آنها حضور یافتند.