به گزارش افکارنیوز، هر چند سیدمحمد میرمحمدی استاندار جدید یزد، عضو شورای مرکزی خانه کشاورز(وابسته به عیسی کلانتری و نزدیک به کارگزاران) است اما پیش از این طیفی از اصلاح‌طلبان در نامه‌ای به وزیر کشور از وی خواسته بودند از میان(علی‌اکبر اولیاء، غلامعلی سفید و سیدحمید کلانتری) یکی را به عنوان استاندار یزد به دولت معرفی کند. در نامه این طیف به وزیر کشور ادعا شده بود «آنچه مایه نگارش نامه گردید، میدان نیافتن برخی اشخاص و محافلی است که در عین زاویه داشتن با دولت تدبیر و امید و با القای تفرقه میان نیروهای حامی رئیس‌جمهور، درصدد ایجاد فشار و اعمال سلایق شخصی و گروهی در فرآیند انتخاب استاندار هستند.

هیئت دولت در جلسه دیروز خود میرمحمدی را که دارای سابقه معاونت پارلمانی وزارت کشاورزی است، به عنوان استاندار یزد معرفی کرد و این در حالی است که روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد صبح دیروز با پیش‌بینی این انتخاب در تیتر صفحه اول خود نوشته بود «شوک منفی به مردم[!؟] استان یزد با شایعه انتخاب استاندار جدید» آفتاب یزد میرمحمدی را فاقد صلاحیت دانسته بود.

ستادهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان در برخی استان‌ها با طلبکاری استانداری را سهم و غنیمت انتخاباتی خود می‌دانند و به همین دلیل برخی کش و قوس‌های جدی در میان ستادها بروز کرده است.