افکار نیوز - آفتاب: در نشست خبری هفته دفاع مقدس، یکی از خبرنگاران با اشاره به روایت‌های متفاوتی که درباره بنی‌صدر وجود دارد و برخی او را خائن در جنگ می‌دانند و برخی دیگر نه، به سردار علی فضلی گفت: «لااقل شما تکلیف رزمنده‌هایی را که سال‌ها در جبهه حضور داشتند مشخص کنید.»

سردار فضلی نیز در پاسخ گفت: بر کسی پوشیده نیست که بنی‌صدر به عنوان رئیس‌جمهور به مدت ۹ ماه اول جنگ را فرماندهی کرد. او یک استراتژی داشت که می‌گفت بگذارید دشمن بیاید، آنگاه دشمن را محاصره و قیچی می‌کنیم. بنی‌صدر همچنین این نگاه را داشت که بسیجی‌ها و مردم عادی برای چه باید به جبهه بیایند و دفاع از کشور وظیفه ارتش است. لذا می‌گفت که مردم عادی نباید در جبهه حضور یابند چرا که بیشتر دست و پاگیرند. به همین خاطر از شرکت مردم عادی در جنگ جلوگیری می‌کرد.

جانشین فرماندهی سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: البته ماهیت بنی‌صدر بر هیچ کس پوشیده نیست، شب عزل او از فرماندهی کل قوا، بنی‌صدر به همراه مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین با پوشش زنانه از کشور فرار کرد.

سردار فضلی همچنین با تاکید بر این‌که جنگ نباید به عنوان ابزار سیاسی مورد استفاده قرار بگیرد، تصریح کرد: ‌جنگ حقیقتی متقن است و فرماندهان عزیز جنگ همواره به عنوان چهره‌ای مفتخر در اذهان ملت ایران خواهند ماند و من سال‌ها شاهد مجاهدت و ایثار و از خودگذشتگی فرماندهان جنگ بوده‌ام. بنابراین دفاع مقدس هنوز زنده است و کسی نمی‌تواند از آن استفاده ابزاری کند چرا که فرماندهان و مردان جنگ هنوز زنده‌اند.

/ ب.