هشدار جوکار به کشور فرانسه

به گزارشافکارنیوز،محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه در کنفرانس خبری با «بنیامین نتانیاهو» اظهار داشت: گره خوردن سرنوشت سیاسی کشور فرانسه به رژیم صهیونیستی و اینکه مسئولان این کشور خود را وامدار این رژیم بدانند، کار بسیار غلطی است.

وی ادامه داد: غربی‌ها و به ویژه فرانسه باید بدانند ما از آنچه که حق مسلم ملت ایران است، نمی‌گذریم و طی تمام سالیان گذشته کشوری که منطقه را تهدید می‌کرده، رژیم صهیونیستی بوده، نه ایران. شعار ما در دنیا این است که " سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس و بهره‌گیری هسته‌ای برای همه " لذا ما معتقدیم که همه باید بتوانند از دانش هسته‌ای در راستای توسعه و پیشرفت‌های علمی یا فناوری بهره بگیرند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین تصریح کرد: اینکه رژیم صهیونیستی و یا فرانسه بخواهند برای ما شرط و شروط تعیین کنند، برای ما قابل قبول نیست، چراکه پایبندی به حقوق حقه ملت ایران خط قرمز ماست و ما به هیچ عنوان از این خطوط عبور نخواهیم کرد.

جوکار با تاکید براینکه ما بر حقوق ملت ایران پافشاری می‌کنیم، افزود: طرف غربی مذاکرات باید حقوق مردم ایران را بپذیرد، چراکه ما اجازه نمی‌دهیم برخی جریانات خارج از ۱ + ۵ بخواهند موضوعی را دیکته کنند. البته دیکته کردن برخی سخنان و موضوعات از سوی رژیم صهیونیستی به کشورهای ۵ + ۱ نشانه عدم استقلال این کشورها است.

وی برهمین اساس تاکید کرد: ما به دولت‌های ۵ + ۱ توصیه می‌کنیم که به هویت اصلی خود برگردند، چراکه ما تنها در چارچوب قوانین بین‌المللی، کنوانسیونها و مقررات NPT مذاکره خواهیم کرد و خارج از آن با هیچ کشوری صحبتی نداریم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به روابط دیپلماتیک ایران و فرانسه گفت: رفتارها و مواضع اخیر کشور فرانسه به روابط دیپلماتیک ایران با این کشور لطمه وارد میکند و اگر فرانسه بخواهد با این مواضع خصمانه وارد مذاکرات شود و از رژیم صهیونیستی دستور بگیرد، قطعا ما هم در روابط دوجانبه کشورمان با فرانسه تغییراتی ایجاد خواهیم کرد.