جزئیات نشست نمایندگان خوزستان با روحانی

به گزارشافکارنیوز،صیدعیسی دارایی نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در خصوص دیدار مجمع نمایندگان استان خوزستان با رئیس‌جمهور گفت: این دیدار از ساعت ۱۰ الی ۱۱ با حضور همه نمایندگان استان خوزستان برگزار شد که رئیس مجمع استان ظرف ۱۵ دقیقه از وضعیت کلی استان گزارش داد و هر نماینده نیز ۳ الی ۵ دقیقه خواسته‌ها و مشکلات حوزه انتخابیه خود را مطرح کرد و رئیس‌جمهور نیز طی ۱۵ دقیقه مباحثرا جمع‌بندی کرد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور بر استراتژیک و مهم و حساس بودن این استان صحه گذاشت و در خصوص مشکلات این استان نیز گفت: این مشکلات را مطالعه و بررسی خواهد کرد و در مورد برخی از آنها سریعاً دستورات لازم را صادر می‌کند و بعضی در میان‌مدت حل می‌شود و برخی نیز بلندمدت است تا بررسی شود و جواب دهند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در خصوص مشکل ریزگردهای این استان نیز اظهار داشت: رئیس‌جمهور در این مورد گفت که چند روز پیش در محیط زیست مساله ریزگردها مطرح شده و تصمیماتی نیز اتخاذ شده است. البته حل آن نیاز به زمان دارد؛ چرا که کشورهای دیگر نیز در این مساله دخیل هستند و باید با آنها صحبت شود، اما قول داد کارهایی که باید در کشور خودمان در این زمینه انجام شود، در اولویت اول قرار گیرد.

دارایی در مورد رودخانه کارون نیز تصریح کرد: رئیس‌جمهور در زمینه رود کارون نیز به ما اعلام کرد که قول می‌دهد تا حق استان خوزستان در این زمینه ضایع نشود.

وی در خصوص مشکلات کشاورزی نیز گفت: حدود ۱۵ سال پیش مقام معظم رهبری درخصوص اختصاص ۸۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان دستوراتی دادند، اما با کوتاهی دولت‌ها این پروژه فقط ۵ تا ۱۰ درصد پیشرفت داشت و به رئیس‌جمهور گفتیم که باید در این زمینه گام‌های بلندتری برداشته شود و اگر این دستور مقام معظم رهبری جامه عمل می‌پوشاندند، مشکل اشتغال استان و تا حدودی مشکل کشاورزی نیز حل می‌شد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان خاطرنشان کرد: تمام مشکلات استان خوزستان توسط نمایندگان استان در جلسه مطرح شد، اما با توجه به اینکه رئیسجمهور تلفن خارجی داشت، با کمبود وقت مواجه شدیم. به طور کلی رئیسجمهور به ما امیدواری داد که همه مشکلات بررسی شود و در رابطه با مساله ریزگردها، مشکلات آب، کشاورزی و راه نیز تصمیماتی گرفته شود.