به گزارش افكار، مخالفان البرادعی برای حذف وی از رقابتهای انتخاباتی، تصاویری از دختر وی و همچنین حضور او در مراسمی که با سرو مشروب همراه بوده را منتشر کردند.

محمد البرادعی مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حکومت مصر را به انتشار تصاویر خصوصی خود و خانواده‌اش در اینترنت متهم کرد.
البرادعی که در اوایل سال جاری میلادی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مصر به این کشور بازگشته است، در گفتگو با روزنامه مستقل الدستور اعلام کرد: این تصاویر که از سوی برخی روزنامه‌های مصری هم منتشر شده، واکنش دولت به من به خاطر قصد حضور در انتخابات است.


سرو مشروب در میهمانی البرادعی

در این تصاویر دختر البرادعی با لباس شنا در کنار ساحل دیده می‌شود و در تصاویر دیگری که ظاهراً مربوط به مراسم ازدواج اوست، البرادعی در حالی که مشروبات الکلی سرو شده است در کنار میهمانان دیده می‌شود.
مخالفان البرادعی علاوه بر این دو تصویر، نسبت به احتمال غیرمسلمان بودن داماد البرادعی نیز واکنش نشان داده‌اند.


در کنار انتشار تصاویر خصوصی خانواده البرادعی این تصویر نیز رسانه‌ای شده است

خبرگزاری فرانسه افزود: انتشار تصاویر مهمانی عروسی دختر البرادعی که در آن مشروبات الکلی سرو شده و تاکید بر احتمال غیرمسلمان بودن داماد البرادعی، باعثواکنش برخی هواداران حزب محافظه‌کار در مصر شده است.
در همین حال وب سایت اینترنتی حزب اخوان‌المسلمین مصر در واکنش به این موضوع و در اعلام حمایت از البرادعی عنوان کرد: مبارزه با استبداد حسنی مبارک بسیار مهم‌تر از لباسی است که دختر البرادعی پوشیده است.
حسنی مبارک که تا پیش از این به شدت از سوی آمریکا و اسراییل حمایت شده است، ‌ حدود سی سال است که زمام امور مصر را در اختیار دارد اما اخبار بسیاری از بیماری جدی وی و جانشینی پسرش جمال مبارک حکایت دارد.

/ ب.