پشت پرده انتصاب داماد یونسی

به گزارش افکارنیوز، در خواست استعفای مهدی سنایی نماینده نهاوند در پایان جلسه علنی چهارشنبه ۶ آذر در صحن علنی مجلس قرائت شد.

علیرضا منادی عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد که براساس ماده ۹۵ آیین نامه داخلی مجلس، استعفای مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند از نمایندگی در مجلس شورای اسلامی که قراراست تصدی سفارت فوق العاده ایران اسلامی در روسیه را برعهده بگیرد، اعلام وصول می​شود.

مطابق آیین نامه داخلی مجلس، استعفای وی باید به رای نمایندگان برسد و چنانچه دیگر نمایندگان با استعفای او موافقت کنند، سنایی می​تواند با انتخاب ظریف و امضای حکم او از سوی رئیس جمهور سفیر ایران در روسیه شود.

در حال حاضر سید محمودرضا سجادی از ۱۵ مهر ۱۳۸۷ به عنوان سفیر ایران در روسیه مشغول به کار بود.

سنایی پیش از این رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان و روسیه بوده و سمت​های دیگری همچون رئیس انسیتوی فرهنگی سازمان منطقه ای اکو، مدیر گروه مطالعات روسیه دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و رئیس گروه پارلمانی ایران با روسیه، قزاقستان، ازبکستان و اوکراین را نیز بر عهده داشته است.

اما شنیده شده است که پس از صرف نظر حسن روحانی از معرفی یونسی به عنوان وزیر اطلاعات در دولت یازدهم به دلیل وجود برخی مسائل، تصمیم هایی برای حضور سنایی که داماد یونسی اسست در یکی از سفارت خانه‌ها گرفته شد.

از این رو مهدی سنایی، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، به عنوان سفیر روسیه انتخاب شد و به همین دلیل از نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، استعفا داد.