لاریجانی: مسئله هسته‌ای ایران با مذاکره حل می‌شود

به گزارشافکارنیوز، ‌ علی لاریجانی با حضور در مجلس شورای سلطنتی عمان با خالد بن هلال المعولی دیدار کرد و گفت: معتقدیم ایران و عمان نقش ثبات در منطقه را دارند و نگاه دو کشور به مسائل منطقه به هم نزدیک است.

وی افزود: حمایت شما از فناوری صلح آمیز هسته ای ایران قابل تقدیر است.

نمایند قم در مجلس شورای اسلامی گفت: شما می دانید که ما در مسائل هسته ای به دنبال دانش صلح آمیز هستیم و این غوغایی که برخی کشورها دنبال می کنند به دلیل آن است که آنها به دنبال اغراض دیگری هستند.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فتوا داده اند که بمب هسته ای حرام است این نشان می دهد که ما به دنبال بمب هسته ای نیستیم و شما می‌دانید که فتوای دینی مهم‌تر از قانون است چراکه قانون ممکن است عوض شود ولی فتوا عوض نمی‌شود.

رئیس مجلس تاکید کرد: زیر بار زور نمی رویم و معتقدیم مسئله هسته ای با مذاکره قابل حل است اما برخی قدرت ها به دنبال به راه انداختن هیاهوی سیاسی هستند.

وی افزود: در مذاکرات قدم اول را برداشتیم و امیدواریم با مذاکره این مسیر را دنبال کنیم، مبنای ما دانش صلح آمیز هسته ای است اما برخی کشورهای غربی می خواهند در منطقه ایجاد نگرانی کنند.

نماینده قم در مجلس گفت: با کشورهای منطقه حس رقابت نداریم و همه کشورهای منطقه دوست و همسایه ما هستند اگرچه بعضی از کشورها در دوران جنگ هشت ساله به ما جفا کردند اما نگاه ما راهبردی است.

وی ادامه داد: وحدت اسلامی و دفاع از حق یک اصل است و ما معتقدیم اگر رژیم صهیونیستی قوی شود کشورهای منطقه را آرام نمی گذارد.

رییس مجلس درخصوص مسائل سوریه نیز گفت: در این مورد به انتخابات و رای مردم اعتقاد داریم و کشورهایی که فکر می کنند با راه نظامی مشکل سوریه حل می شود دچار اشتباه بزرگی هستند.

المعولی نیز در این دیدار گفت: روابط دو کشور دارای ثبات و پایداری است و روابط اقتصادی باید همسطح روابط سیاسی شود.

وی موفقیت ایران را در نشست ژنو تبریک گفت.