فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان نسبت به آتش کشیدن قران در ایالات متحده همزمان با سالگرد یازدهم سپتامبر هشدار داد

به گزارش افکار به نقل از شفاف، فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان نسبت به آتش کشیدن قران در ایالات متحده همزمان با سالگرد یازدهم سپتامبر هشدار داد. کشیش کلیسایی در ایالت فلوریدا اخیرا پیشنهاد داده بود که هموطنانش همزمان با فرا رسیدن مراسم یازدهم سپتامبر قران‌ها را به آتش بکشند. پترائوس با انتقاد از این رویکرد می‌گوید: در شرایطی که این پیشنهاد عملی شود بی‌شک جان سربازان آمریکایی در افغانستان و دیگر کشورهای مسلمان به خطر می‌افتد.

پترائوس در این خصوص می‌گوید: به آتش کشیدن قران در حقیقت حرکتی تبلیغاتی است که می‌تواند منجر به بهانه ای در دست نیروهای القاعده و طالبان برای افزایش حملات به سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان شود. این حرکت می‌تواند از موج انزجار از ایالات متحده در کشورهای مسلمان بیفزاید.

مسئولان این کلیسا در ایالت فلوریدا با شیطانی خواندن اسلام پیشنهاد سوزاندن قران به نشانه احترام به روح قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر را مطرح کرده است.
پترائوس در گفتگو با روزنامه وال استریت ‍ژورنال در این خصوص می گوید: این دقیقا همان مساله ای است که طالبان به دنبال آن هستند. این مساله می تواند مشکلات فراوانی را به وجود آورد. نه تنها ما در افغانستان که منافع ما در کشورهای مسلمان تحت شعاع قرار گرفته است. تاکنون اندونزی نسبت به این حرکت به شدت موضع گرفته است. در اواخر ماه گذشته میلادی قریب به ۱۰۰ معترض اندونزیایی مقابل سفارت ایالات متحده در جاکارتا تجمع کرده و نسبت به آتش کشیدن قران اعتراض کردند. پیش از این نیز در سال ۲۰۰۸ میلادی سربازان امریکایی در عراق قران را هدف گلوله های خود قرار دادند که این مساله با واکنش تند مسلمانان همراه شد.