مردم جواب فتنه‌گران طلبکار را خواهند داد

به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران، ظهر امروز در خطبه‌های این هفته، با اشاره به ادعاهای برخی اصلاح طلبان و فعالان فتنه که خود را طلبکار می‌دانند، اظهار داشت: طی یکی دو ماه اخیر رئیس قوه قضائیه وارد این نکته شده‌اند که دوباره فتنه‌گران در حال جان گرفتن هستند.

وی افزود: آنان که ولایت را قبول دارند شاهد هستند که مقام معظم رهبری بیش از ۲۰۰ بار در خصوص حوادث۸۸ از واژه فتنه استفاده کردند اما عده‌ای می‌گویند که فتنه چیست و این مرزها را بکنار بگذارید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: فتنه ۸۸ یک اعتراض نبود بلکه جرم‌ بود؛ جرم، خیانت و تباه کردن حضور ۴۰ میلیونی مردم.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: فتنه ۸۸ جرم و اهانت به سید‌الشهدا بود و تهرانی‌ها به خاطر دارند که آنان در سال ۸۸ میدان انقلاب و آزادی را تبدیل به میدان جنگ کرده بودند.

وی به حوادث۱۶ آذر سال ۸۸ اشاره و تصریح کرد: فتنه‌گران عکس امام راحل(ره) را به آتش کشیدند و موجب کشتن بیگناهان، حمله به پایگاه‌های بسیج، آتش زدن مساجد، تخریب اموال مردم و ارتباط صمیمانه با بیگانگان شدند که انیها همگی جرم تلقی می‌شود و این جرم‌ها چیزی نیست که از خاطر مردم پاک شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه احساس می‌شود در این ایام برخی از این فتنه‌گران جان گرفته و طلبکار شده‌اند، گفت: فتنه‌گران با سوء استفاده از شرایط موجود و پست گرفتن برخی از دوستان و شرکای جرم خود در دولت پررو و طلبکار شده‌اند و احساس می‌کنند فضا، فضای آنان است.

آیت‌‌الله خاتمی خطاب به آنها تأکید کرد: به فتنه‌گران می‌گویم که جمعیت دهها میلیونی ۹ دی ماه سال ۸۸ نمرده‌اند و در صحنه‌اند. اگر باز بخواهید فتنه‌گری کنید به صحنه می‌آیند و سفره فتنه‌گران را جمع می‌کنند.

وی ادامه داد: من این تعبیر دادستان محترم را که فرمودند نظام نهایت ارفاق به بعضی از متهمان را کرد و این ارفاق‌ها سبب برخی ادعاها شد را سخن حق می‌دانم اما ما می‌خواهیم فتنه‌گران به دامان ملت بیایند اما فکر نکنند یکه‌تاز میدان هستند چرا که متدینین، جانبازان جبهه و جنگ و خانواده‌های شهدا میدان‌دار هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: آنها به ما می‌گویند شما ایجاد تفرقه نکنید! ما به آنها می گوییم که شما ایجاد تفرقه می‌کنید و به جای اینکه عذرخواهی کنید بعد از عملکردتان در فتنه ۸۸ طلبکارانه حرف و مصاحبه می‌کنید؛ مردم ما تا آخرین نفس و قطره خون پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع هسته‌ای پرداخت و گفت: ما در این عرصه همگام با مقام معظم رهبری هستیم و معتقدیم که هر حرکتی در راستای رهنمودهای ایشان صورت بگیرد، مورد تأیید ما است و انشاء‌الله که مذاکره‌کنندگان خودشان را مستلزم به این اصل بدانند.

وی تأکید کرد: اگر موفقیتی در این گفت‌وگوها به دست آمده باید مدیون مقاومت ملت ایران بود چرا که سربلندی ملت ایران بی‌تردید از مقاومت رقم می‌خورد نه تنها میز مذاکره؛ مصلحت کشور و نظام مدیون فرهنگ مقاومت است و اگر ضعفی از خود نشان دهیم دشمنان پیشروی می‌کنند بنابراین باید تلاش‌های دیپلماتیک به قوت خود باقی باشد اما به همراه نشاط انقلابی و مقاومت که در شعار «مرگ بر آمریکا» تجلی یافته است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: به خاطر داریم که آن روزها دشمنان از دادن ۳ سانتریفیوژ برای پژوهش محققان ما خودداری می‌کردند اما امروز به دلیل مقاومت ملت ایران، ۱۹ هزار سانتریفیوژ در حال گردش است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه همسو با مقام معظم رهبری بار دیگر تکرار می‌کنیم که به هیئت مذاکره‌کننده ایرانی اعتماد داریم، گفت: معتقدیم اعضای هیئت مذاکره‌کننده ایرانی فرزندان این ملت و فرهنگ عاشورایی هستند و به نوکری اباعبدالله‌الحسین(ع) افتخار می‌کنند.

وی افزود: سفارش ما به هیئت مذاکره‌کننده ایرانی این است که عزت عاشورایی ملت ایران را حفظ کنند چرا که این ملت، ملت «هیهات من الذله» است بنابراین شما مذاکره‌کنندگان تجلی‌بخش این شعار در مذاکراتتان باشید و ما نیز شما را دعوت به مراقبت بیشتر می‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه به آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای غربی اعتمادی نداریم، خاطر نشان کرد: قرآن می‌فرماید که اینها پیمان و قرارداد سرشان نمی‌شود چرا که خدای این کشورها، منافعشان است بنابراین مسئولان به پیام امیر‌المومنین(ع) به مالک اشتر دقت کنند و بدانند تا به قرارداد رسیدید، نگویید که کار تمام است چون باید به شدت مراقبت کرد. آنان کمی نرمش برای غافلگیری شما به کار می‌گیرند اما باید با مراقبت در این عرصه وارد شد.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: توافقنامه ژنو هنوز به قرارداد نرسیده و در حد بیانیه است که وزیر خارجه آمریکا علیرغم اینکه در آن توافقنامه تأکید شده که حق غنی‌سازی ایران را می‌پذیریم، می‌گوید ما این حق را نپذیرفته‌ایم حتی هنوز هیئت مذاکره‌کننده ایرانی به کشور خود وارد نشده که اوباما باز اظهار می‌کند که همه گزینه‌ها روی میز است.

وی با اشاره به اظهارات اوباما رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ما جلوی بمب اتم ایران را گرفته‌ایم، گفت: این چه ادبیاتی است، آیا به این همه دروغگویی، ادبیات می‌گویند؟ ما اوباما را از بی‌ادب‌ترین رؤسای جمهور در جهان می‌دانیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خصوص سفر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به رژیم صهیونیستی گفت: نگاه کنید آمریکایی‌ها چه دل و قلوه‌ای به رژیم جعلی صهیونیستی می‌دهند. آقای جان کری اخیرا گفته امنیت رژیم صهیونیستی برای ما اصل است در حالی که ما این رژیم را دشمن درجه یک اسلام می‌دانیم و معتقدیم به تعبیر امام راحل(ره) باید از صحنه روزگار حذف شود.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: در منطق ما وقتی کسی پایبند به قراردادش باشد اسلام به ما سفارش می‌کند که شما نیز پایبند باشید اما به محض مشاهده کمترین پایبندی، قرآن به ما اعلام می‌کند که قرارداد را لغو کنید.

وی افزود: آنها می‌‌گویند اگر ایران پایبند نبود مجدداً تحریم‌ها را اعمال می‌کنید و ما نیز می‌گوییم اگر ۱ + ۵ به قرارداد پایبند نبود به وضعیت قبل از مذاکرات بر خواهیم گشت.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به درگذشت نلسون ماندلا رهبر مبارزه با آپاراید آفریقای جنوبی اشاره کرد و افزود: ما آزادی و تلاش برای آزادگی ملت‌ها را پاس می‌داریم بنابراین به مردم آفریقای جنوبی توصیه می‌کنیم که تداوم فرهنگ ستم‌ستیزی را مد نظر قرار دهند چرا که راه نلسون ماندلا همین بوده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه در آستانه ۱۶ آذر و روز دانشجو قرار داریم، خطاب به دانشجویان گفت: نگذارید عده‌ای واداده که به آرمان خود پشت کرده‌‌اند این افتخار را از شما بگیرند و سازش را پیشه کنند چرا که افتخار شما پیشگامی برای مبارزه با آمریکا است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دانشجویان خط مبارزه با تحریم‌ها هستند، گفت: شما دانشجویان بالاتر از آن هستید که احزاب قدرتمند و فتنه‌گران از شما استفاده ابزاری کنند.

به گزارش فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌ اول نیز در خصوص انصاف در جامعه دینی و اسلامی سخن گفت.

وی اظهار داشت: جامعه دینی، جامعه‌ای منصف در عرصه‌های زندگی سیاسی و اجتماعی خود است و این جامعه نه حزب‌مدار، گروه‌مدار، خویش‌مدار و حتی قوم‌مدار است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: قرآن میفرماید که انصاف را حتی در مورد دشمنان خود رعایت کنید و وقتی با کسی بد هستید این بد بودن سبب عدول از عدالت نشود.