دستگاه دیپلماسی پاسخ اوباما را بدهد

به گزارش افکارنیوز، منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت، در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ‌ رئیس‌جمهور آمریکا باید بداند که ما به تاریخ آمریکا اطمینان نداریم.

وی با اشاره به جنایات آمریکایی‌ها در کشورهای مختلف جهان، تصریح کرد: ما به تاریخ پر از جنایت آمریکایی‌ها اعتماد نداریم، البته باید به این نکته هم توجه کرد که رئیس‌جمهور آمریکا در کجای دنیا صلاحیت اظهارنظر درباره کشورها را دارد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز ما آمریکا را به عنوان کسی که انسان‌های زیادی را کشته می‌شناسیم، کشوری که در افغانستان آن جنایت‌ها را انجام داد.

حقیقت‌پور بر این نکته تأکید کرد که اوباما در گام اول باید ثابت کند که صلاحیت اظهارنظر را دارد و سپس درباره کشورها اظهار نظر کند.

وی درباره اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره حق غنی سازی ایران هم اظهار داشت: ما غنی سازی را از آمریکایی‌ها نمی‌خواهیم که حال آنها بخواهند اظهارنظر کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت اضافه کرد: ‌حق غنی‌سازی ایران از سوی ان‌پی‌تی به رسمیت شناخته شده است و آمریکایی‌ها نمی‌توانند این حق را از ما بگیرند.

حقیقت‌پور خطاب به دستگاه دیپلماسی هم تأکید کرد که نباید با دو ملاقات دلشان خوش شود زیرا جنس آمریکایی‌ها همین است.

وی از دستگاه دیپلماسی کشورمان خواست نسبت به توطئههای آمریکا هشیار بوده و در همین زمینه گفت وظیفه دستگاه دیپلماسی این است که پاسخ اظهارات اوباما را بدهد.