دیدار هیئت پارلمانی اروپا با پناهی و ستوده

به گزارش افکارنیوز، احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر هیئت پارلمانی اروپا به ایران گفت: این هیئت در جریان سفر خود، روز گذشته با نسرین ستوده و جعفر پناهی از فعالین فتنه ۸۸ دیدار کردند که این دیدار پیش از سفر مورد توافق طرفین قرار گرفته بود.

وی افزود: پیش از این نیز هیئت پارلمانی اروپا قرار بود تا سفری به تهران داشته باشد اما به دلیل عدم پذیرش شرط این هیئت مبنی بر دیدار با نسرین ستوده و جعفری پناهی از سوی ایران، این سفر انجام نشده بود اما این شرط در جریان سفر اخیر آنها پذیرفته شد و آنها با این این دو نفر دیدار کردند.

نسرین ستوده از جمله افرادی بود که به دلیل عملکرد در فتنه ۸۸ بازداشت و مدتی را در زندان سپری کرد.

جعفر پناهی نیز ۲ مرتبه به علتهایی نظیر فعالیت در فتنه ۸۸ و تبلیغ علیه نظام بازداشت و زندانی شده بود.

این در حالیست که کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، روز گذشته در گفتگو با فارس گفته بود: این هیئت ملاقات‌هایی با شخصیت‌ها و هیئت‌های پارلمانی در تهران خواهند داشت. البته دیدار با شخصیت‌ها و مقامات دیگر نیز از جمله در وزارت امور خارجه در برنامه این هیئت‌ها قرار دارد.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: در این دیدارها بیشتر مسائل مشترک و گسترش روابط پارلمانی مورد توجه قرار خواهد گرفت. طبعا کسانی که از اروپا و به خصوص مقامات پارلمانی به ایران می‌آیند حرف‌های اپوزیسیون را بسیار شنیده‌اند و باید این بار فرصت بگذارند تا حرف‌های نظام را بشنوند.

جلالی گفت: ما بیشتر تأکید داریم که حرفهای نظام و کشور در این دیدارها توسط این هیئتها شنیده شود.