سفر سخنگوی دولت به سیستان

به گزارشافکارنیوز، هدایت‌الله میرمرادزهی با انتقاد از بودجه اختصاص یافته به استان‌های محروم گفت: جلسه با آقای نوبخت و آقای هاشمی استاندار استان داشتیم و قول‌هایی در خصوص تخصیص اعتبارات بیشتر به منطقه سیستان و بلوچستان داده شد چرا که سطح اشتغال و بسیاری از شاخص‌های دیگر از شاخص‌های سایر استان‌ها پایین‌تر است.

نماینده مردم سروان ادامه داد: اعلام شده که آقای نوبخت قرار است روز پنج‌شنبه به استان سیستان و بلوچستان سفری داشته باشند و گزارشی از پروژه‌های آماده اجرا مثل رودخانه‌های مرزی که آب حیات مردم هستند را خدمت ایشان ارائه دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در بودجه فعلی استان‌های محروم، ‌ محروم‌تر و استان‌های مرفه‌، ‌مرفه‌تر می‌شوند، همچنین معیار تخصیص بودجه به استان‌های محروم‌تر لحاظ نشده است.

او افزود: به همین دلیل خدمت آقای نوبخت رسیدیم و ایشان هم گفتند در استان حضور پیدا خواهند کرد تا بخش‌های مختلف را از نزدیک ببیند انتظارمان این است که ایشان مسائل را از نزدیک ببینند و تا اعتبار بیشتری به استان ما تخصیص پیدا کند.

میرمرادزهی عنوان کرد: به اعتقاد من محروم‌ترین استان، ‌استان سیستان و بلوچستان است که بودجه زیادی برای آن دیده نشده است و بقیه استان‌های محروم هم که به همین شکل هستند بودجه زیادی به آنها اختصاص پیدا نکرده است، ما نمایندگان نگران این مسئله بودیم و آن را به صورت نطق وتذکر بیان کردیم.

او تاکید کرد: با این وضعیت پروژه‌های ناتمام همچنان نیمه تمام می‌ماند و هزینه‌هایی که صرف شده از بین می‌رود ضمن اینکه ناتمام ماندن آنها ضربه به آینده نیز هست، به این طریق محرومیت به قوه خود باقی خواهند ماند.

او ابزار امیدواری کرد: دولت تدبیر و امید برای مردم استان سیستان وبلوچستان کاری کند چرا که این استان هنوز گازکشی نشده و بسیاری از تسهیلات استانهای دیگر را ندارد، همچنین معضلاتی مثل جادههای روستایی راهآهن و جاده ترانزیت به قوت خود باقی است.